برای صاف شدن شکم در عرض یک هفته ۶ روش سالم غذایی را به کار ببرید

صاف شدن شکم

اگر از افزایش سایز شکم خود نگران هستید، باید بدانید که گاهی اوقات دلیل این اتفاق بروز نفخ های طولانی مدت است نه انباشت چربی. یکی از مجرمان اصلی نفخ طولانی مدت، عدم هضم موثر مواد غذایی توسط دستگاه گوارش بخصوص در زنان بالای ۴۰ سال است. آب کردن شکم کار سختی نیست اگر مواد غذایی‌ای که وارد بدنتان می‌کنید را کنترل کنید.

تحقیقات نشان می دهد که شما می توانید با تغییر در شیوه زندگی و عادات و رژیم غذایی در کمتر از یک هفته شاهد کاهش سایز شکم خود باشید و دیگر به دنبال بهترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو نباشید:

دو نوع فیبر مصرف کنید:

یک راه برای خلاص شدن از مشکلاتی از قبیل نفخ و یبوست، مصرف غلات کامل در وعده صبحانه است. محققان دانشگاه تورنتو بر این باورند که مصرف دو نوع فیبر محلول و نامحلول در یک زمان، فرایند هضم و حرکات روده را تنظیم می کند. روزانه یک سوم فنجان غلات سبوس دار را همراه با شیر، ماست و یا آب میوه های طبیعی مصرف کنید.

مصرف سدیم را کاهش دهید:

سدیم باعث احتباس آب و سایر مایعات در بدن می‌شود و شما را دچار نفخ می‌کند. توصیه‌ها بر این است که روزانه بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم نخورید. شما باید هنگام خرید، به میزان سدیم روی برچسب مواد غذایی دقت کنید.

به میزان کافی پتاسیم بخورید:

غذاهای سرشار از پتاسیم مانند موز و سیب زمینی به بدن کمک می‌کند که آب و مایعات احتباس شده از بین بروند. شما می‌توانید تعادل سدیم – پتاسیم بدن را با افزایش مصرف پتاسیم به میزان ۴۷۰۰ میلی گرم در روز، بازگردانید. روزانه می‌توانید یک سیب زمینی پخته شده با پوست، یک موز متوسط، یک پاپایای متوسط، یک فنجان آب گوجه فرنگی، یک دوم فنجان اسفناج پخته شده و یا یک پرتقال متوسط بخورید تا تعادل سدیم-پتاسیم در بدن تان حفظ شود.

شیرین کننده های مصنوعی را نخورید:

یکی از مهمترین دلایل نفخ و یبوست، مصرف شیرین کننده های کم کالری و بدون قند است.  این شیرین کننده ها به راحتی هضم نمی‌شوند. باکتری ها در روده بزرگ آنها را تحریک کرده و باعث ایجاد گاز و حتی اسهال می شوند. این شیرین کننده ها شامل سوربیتول، مانیتول، زایلیتول و لسیتول نباید روی برچسب ماده غذایی باشد که شما خریداری می کنید.

آب بیشتری بنوشید:

نوشیدن کافی آب یک راه موثر دیگر برای صاف کردن و کوچک کردن سایز شکم است. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بخورید چون در صورت کم آبی بدن، شاید تمام تلاش های شما برای کوچک کردن سایز شکم بی فایده باشد. میوه ها و سبزیجات غنی از آب نیز راه دیگری برای جبران کم آبی بدن است. برای رساندن آب کافی به بدن به قهوه و چای متوسل نشوید.

ماست پروبیوتیک بخورید:

عدم تعادل باکتری ها در روده شما می تواند سیستم گوارش را کند کرده و شما را دچار احساس نفخ نماید. با این حال ماست هایی که حاوی باکتری های زنده هستند و تحت عنوان پربیوتیک شناخته می شوند، می توانند این روند را متوقف کنند. باکتری های زنده باعث افزایش تحرک روده شده و در نتیجه یبوست را نیز کاهش می دهند.

منبع: prevention.com

برای کسب اطلاعات کامل در مورد رژیم لاغری اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *