عوامل زرد شدن دندان + ۶ راهکار خانگی سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

کسانی که از زرد بودن دندان هایشان شکایت دارند، قبل از پرداختن به روش های سفید کردن دندان باید به دنبال علت آن باشند. رایج ترین علل زرد شدن دندان ها از این قبیلند:

بعضی افراد به صورت ژنتیک، دندان های روشنی دارند ولی برخی دندان های شان ته رنگ زرد یا قهوه ای دارد.

بالارفتن سن، یکی از دلایل شایع بدرنگی دندان ها است. با گذشت زمان، مینای دندان سایش می یابد و رنگ زرد عاج از ورای آن بیشتر خود را نشان می دهد و به همین دلیل است که سالمندان، دندان های زردتری دارند.

سیگار و نوشیدن زیاد قهوه و چای ۲ علت اصلی بدرنگی دندان ها است. مصرف نوشابه های گازدار سیاه و زرد نیز به مرور زمان می تواند دندان های شما را بدرنگ کند.

پوسیدگی دندان از علل دیگر زرد شدن دندان ها است. اول باید پوسیدگی های دندان های تان را ترمیم کرده و ترمیم های آسیب دیده را جایگزین کنید، سپس دندان های تان را سفید کنید.

اگر به دندان های جلویی شما در اثر زمین خوردن، ضربه وارد شود، رگ های خونی داخل دندان پاره و مواد رنگی خون به داخل عاج دندان نفوذ می کند و به مرور زمان، رنگ دندان را تیره می کند. به همین شکل اگر پس از عصب کشی دندان، بقایای عصب دندان و مواد پرکننده ریشه دندان درون تاج دندان پاک نشوند، موجب تغییر رنگ دندان خواهد شد.

سفید کردن دندان ها یکی از محبوب ترین روش های زیبایی دندان است. معمولا رنگ دندان های هر فرد با رنگ پوست او هماهنگی دارد. اگر به چهره یک سیاه پوست نگاه کنید، امکان دارد دندان های او خیلی سفید به نظر شما بیاید ولی حقیقت این است که زمینه تیره و سیاه پوست او ایجاد خطای دید می کند و موجب می شود دندان هایش سفیدتر به نظر بیاید.

راه های خانگی برای سفید شدن دندان ها

۱- خوردن توت فرنگی: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف توت فرنگی منجر به سفید شدن دندان ها می شود و آنهم به دلیل وجود آنزیمی در این میوه به نام اسید مالیک و ویتامین ث. ویتامین ث به حذف لکه ها از سطح دندان کمک می کند.

۲- استفاده از نخ دندان: بسیاری از دندان پزشکان به این توافق رسیده اند که نخ دندان کشیدن حتی از مسواک زدن مهم تر است. کشیدن نخ دندان برای دو بار در روز بهترین نتایج را برای حذف لکه های دندانی و سفید کردن دندان ها دارد.

۳- خوردن میوه ها و سبزیجات ترد: سیب، کرفس و هویج برای سفید کردن دندان ها بسیار مناسبند و منجر به حذف باکتری ها از دهان می شوند. اکثر پزشکان توصیه می کنند که همیشه قبل از خواب سیب را با پوست میل کنید چون این کار دقیقا مانند مسواک عمل کرده و باعث ضد عفونی شدن محیط دندان می گردد.

۴- آب اکسیژنه: آب اکسیژنه یکی از روش های ارزان تر برای سفید کردن دندان ها است. استفاده از آب اکسیژنه برای سفید کردن دندان ها یکی از روش های تایید شده توسط جامعه دندان پزشکان آمریکا محسوب می شود. آب اکسیژنه عموما برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد، بااین حال از آن می شود برای حفظ سلامت دندان ها استفاده نمود. می توانید محلول های ۳ درصد این ماده رو از داروخانه ها تهیه کنید.

۵- ژل های سفید کننده: خمیردندان ها و ژل های سفید کننده، یکی دیگر از راهها و وسایل سفید کردن دندان ها هستند. از خمیردندان ها و ژل های دارای تاییده و استاندارد استفاده کنید. قبل از استفاده طرز مصرف آنها را از روی جلد بررسی کنید. سپس با آنها شروع به مسواک زدن نمایید و این کار را حداقل تا دو دقیقه ادامه دهید. از این خمیردندان ها مانند سایر خمیر دندان ها و بسته دستورالعمل آنها استفاده کنید.

۶- جویدن آدامس های بدون قند: جویدن آدامس بدون قند می تواند به از بین بردن برخی لکه های تازه ایجاد شده روی دندان کمک کند؛ البته اگر زمان کافی برای مسواک زدن نداشته باشید.

منبع:http://www.colgate.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *