۵ علامت هشدار دهنده کمبود منیزیم

کمبود منیزیم

میزان کافی منیزیم که یک ماده معدنی ضروری برای بدن است، برای عملکرد مغز، قلب و عضلات بسیار ضروری می باشد.

منیزیم همراه با ویتامین های دی و کا برای ترویج سلامت استخوان ضروری است ضمن این که کمبود آن بسیار شایع تر از آن چیزی است که تصور می کنیم. بسیاری از مردم به میزان نیاز روزانه شان به ماده معدنی منیزیم یعنی ۴۰۰ میلی گرم، دست پیدا نمی کنند. افراد منیزیم را از رژیم غذایی به دست می ‌آورند، اما گاهی مکمل ‌های منیزیم برای برای افرادی که میزان منیزیم بدن‌ شان پایین است، لازم است. ممکن است میزان دریافت منیزیم از راه غذا ناکافی باشد، این امر به خصوص در زنان رخ می‌ دهد.

در اینجا ۵ علامت شایع کمبود منیزیم بیشتر معرفی شده است:

۱- زنگ زدن گوش یا کم‌ شنوایی: این یکی از رایج ترین علائم کمبود منیزیم است. بنا بر مطالعات، دریافت مقدار کافی از این عنصر از تشکیل رادیکال ‌های آزادی که به ناشنوایی منجر می ‌شود جلوگیری می ‌کند. محققان کلینیک مایو نیز اعلام کرده اند که در اکثر موارد مکمل ‌های منیزیم به درمان بیمارانی که دچار کم‌ شنوایی شده بودند کمک کرده تا آنها طی سه ماه شنوایی خود را دوباره به دست آورند.

۲- گرفتگی عضلات: منیزیم یکی از حیاتی ترین عناصر برای بهبود عملکرد عضلات است و بدون آن فرد دچار تشنج می این عنصر اجازه می ‌دهد ماهیچه ‌ها در حالت شل و ریلکس باشند. به همین علت است که برای مثال از قطره اکسید منیزیم برای تسکین درد زایمان استفاده می نند و به همین دلیل منیزیم در بسیاری مکمل‌ های خواب ‌آور یافت می‌ شود. بنابراین نبود مقدار کافی این عنصر ممکن است به تیک‌ های ماهیچه‌ های صورت، گرفتگی یا لرزش‌ پا هنگام خواب منجر شود.

۳- افسردگی: ارتباط بین کمبود منیزیم و ابتلا به افسردگی تقریبا از یک قرن پیش به اثبات رسیده است. برای همین پزشکان از آن موقع برای درمان اختلالات روحی از این عنصر معدنی استفاده می کردند. مطالعات نشان داده افرادی که خودکشی می کنند، بیشتر از سایر افراد دارای سطوح پایین منیزیم هستند. منیزیم در واقع یک داروی روان پزشکی برای درمان افسردگی بدون عوارض جانبی است.

۴- عملکرد غیرطبیعی قلب: مقدار ناکافی منیزیم ممکن است منجر به آریتمی قلبی یا تپش نامنظم شود و عوارض بسیار خطرناکی از جمله سکته قلبی یا مغزی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل پزشکان ممکن است برای درمان آریتمی ها از منیزیم استفاده کنند.

۵- سنگ کلیه: منیزیم با جلوگیری از چسبیدن کلسیم به یون اگزالات مانع تشکیل سنگ های کلیوی می شود. سنگ‌ های کلیه ممکن است دردهای زجرآوری پدید بیاورد. بنابراین خوب است بدانید چیزی به سادگی مکمل منیزیم می ‌تواند از تشکیل آن جلوگیری کند.

منبع: blogs.naturalnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *