راه های خانگی درمان گودی و سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم

اگر شما هم به علت یک روز طولانی همراه با خستگی و یا به دنبال یک بی خوابی شبانه، دچار گودی و پف کردگی و سیاهی زیر چشم شده اید، بدانید که راه های موثری برای از بین بردن این حالت از چشم هایتان وجود دارد.

مصرف بیش از حد کافئین، تنباکو، محرومیت از خواب و … باعث از دست دادن چربی زیر چشم، شکستگی رگ های خونی در نتیجه پف کردگی چشم می شود.

با این حال ۶ راه حل مفید برای از بین بردن این مشکل که روی زیبایی افراد نیز تاثیر منفی می گذارد، پیشنهاد شده است:

به اندازه بخوابید: خواب کافی یکی از بزرگترین کمک هایی است که شما می توانید به پوستتان بکنید. خواب به اندازه کافی چشمان شما را درخشان می کند و به بدن کمک می کند تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند.

الکل و کافئین ننوشید: مصرف این دو نوشیدنی باعث کم آبی بدن و ایجاد حلقه های تیره دور چشم میشود.

از محصولات پوستی استفاده کنید: اگر گودی زیر چشم به علت افزایش در پیگمان ملانین یا افزایش سلولهای رنگدانه ساز است، می توانید باتوجه به توصیه متخصص پوست از کرم های حاوی عوامل روشن کننده مانند رتینول، هیدروکینون، و یا چای سبز، ویتامین ث، و سویا استفاده کنید. استفاده از محصولات حاوی ویتامین کا نیز می تواند حلقه های تیره زیر چشم را از بین ببرد.

نوشیدن آب کافی: یکی از دلایل اصلی سیاهی زیر چشم را می توان کم آبی بدن دانست. سعی کنید تعداد دفعات نوشیدن آب را افزایش دهید، برای نوشیدن آب لازم نیست حتما تشنه شوید، دم به دم آب بنوشید.

کاهش مصرف نمک: حجم زیاد مایعات بدن باعث می شود تا پوست حالت خمیری و افتاده به خود بگیرد. شما می توانید با کم کردن میزان نمک در وعده های غذایی خود از این حالت جلوگیری کنید تا بدن آب مضاف بر نیاز خود را دفع کند. می توانید برای شروع کم خوری نمک، موادغذایی فراوری شده را از رژیمتان حذف کنید.

استفاده از کمپرس سرد: قرار دادن کمپرس سرد بعضی از مواد خاص بر روی چشم، می تواند افتادگی و سیاهی زیر چشم را بهبود بخشد. قرار دادن کیسه چای سبز مرطوب شده و سرد بر روی چشم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیق می تواند اثر بخش باشد. همچنین قرار دادن ورقه نازک خیار و هویج سرد شده بر روی چشم کمک شایانی به زیبایی چشمانتان می کند.

منبع: www.webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *