اشتباهات تغذیه ای در افراد میگرنی

  • از

سردردهای میگرنی یکی از بدترین دردهایی است که افراد مبتلا به میگرن آن را تجربه می کنند. بیشتر کسانی که به میگرن دچار هستند، دچار حمله‌های پی در پی سردرد برای مدت چندین سال می‌باشند. هنوز علت میگرن مشخص نیست ولی می توان با رعایت نکاتی ساده از شیوع آن جلوگیری کرد.

گاهی سردرد نبض‌دار شما به‌خاطر اشتباهات تغذیه‌ای‌تان ایجاد می‌شود. برخی مواد غذایی به میگرنی‌ها نمی‌سازد و می‌تواند سر شما را برای درد گرفتن تحریک کند. محققان می‌گویند اگر از خوراکی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم فاصله بگیرید تا اندازه زیادی می‌توانید از بروز سردردهای شدیدی که زندگی‌تان را مختل می‌کنند جلوگیری کنید. پس به جای درمان، این بار پیشگیری کنید.

نوشابه رژیمی
شاید برای‌تان عجیب باشد اما گاهی با خوردن یک نوشابه رژیمی هم ممکن است سردردهای‌تان آغاز شود. آسپارتام که به عنوان قند جانشین در بعضی از نوشابه‌های رژیمی یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی به کار می‌رود، می‌تواند درد سر را در شمایی که از میگرن رنج می‌برید، آغاز کند.

سس‌ها
ادویه‌ها هم گاهی می‌توانند دردهای میگرنی را آغاز کنند و واکنشی که بدن برخی افراد به آنها نشان می‌دهد، گاهی با بروز سردردهای نبض‌دار و آزار دهنده میگرنی همراه می‌شود. اگر به این بیماری دچار باشید ممکن است با مصرف سس‌هایی که از ادویه‌های مختلف پر شده‌اند دور جدیدی از دردها را تجربه کنید و برای آرام کردن سردردی که به‌خاطر یک اشتباه ساده تغذیه‌ای ایجاد شده، مجبور شوید داروهای مختلف را امتحان کنید یا چند ساعت و حتی چند روزی از جمع، صدا و نور فاصله بگیرید. البته برای پیشگیری از این دردها، لازم است بدن خود را بشناسید و بدانید که چه اتفاقی اغلب جرقه ایجاد درد را در سر شما می‌زند.

پنیر مانده
در پنیرهای کهنه و شکلات مقدار زیادی تیرامین موجود است که می‌تواند محرک میگرن باشد. پس میگرنی‌ها باید از مصرف این خوراکی‌ها خودداری کنند. برای مثال برخی افراد مبتلا به این سردردها ممکن است با مصرف پنیر تبریزی دچار حمله میگرن شوند.

کنسرو
افزودنی‌های موجود در کنسرو‌ها هم می‌تواند درد را به سرتان بیندازد. هیستامین موجود در کنسروها و البته افزودنی‌های موجود در سوسیس، کالباس و تمام غذاهای بسته‌بندی شده ممکن است حال شما را بدتر کند. پس اگر با تجربه به شما ثابت شده که این خوراکی‌ها دردتان را آغاز می‌کنند، سراغ‌شان نروید.

قهوه و نسکافه
به شما گفته‌اند قهوه و نسکافه دوای سردرد است؟ به توصیه‌شان عمل نکنید. اگر مصرف کافئین‌تان را یکدفعه بیشتر کنید، دردهای میگرنی امان‌تان را می‌برند؛ البته در صورتی که به مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار وابسته شده باشید، با قطع یکباره آنها هم می‌توانید بهانه لازم برای شروع سردرد را ایجاد کنید.

منبع: مجله سیب سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *