درمان خانگی برای لب‌های خشک و تیره

  • از

تیرگی و خشکی لب‌ها احساس خوشایندی ایجاد نمی‌کند. معمولاً همه می‌خواهند لب‌ها برق طبیعی خودش را داشته باشد و خشک و حساس نباشد. خشکی لب‌ها باعث پوسته شدن و خونریزی لب‌ها می‌شود و ظاهر لب را تیره می‌کند. ممکن است شما تغذیه خوبی داشته باشید، ورزش کنید و کرم‌های گران قیمتی برای درمان خشکی لب استفاده کنید اما باز هم لب‌هایتان پر از ترک و خشک و تیره باشد. بعد از استفاده از راهکارهایی که برایتان کارآمد نبودند اکنون می‌توانید از این روش‌های خانگی استفاد کنید. این ترکیب‌های خانگی ساده و آسان هستند و معمولاً سریع اثر خود را نشان می‌دهند. بعد از استفاده از این روش‌ها لب‌هایتان نرم و خوشرنگ می‌شود.
اسکراب هفتگی
هر هفته از اسکراب خانگی استفاده کنید تا سلول‌های مرده را از روی لب‌ها پاک کنید و اکسیژن‌رسانی کنید. یک راه ساده استفاده از ترکیب روغن زیتون با کمی شکر است. بعد از استفاده از این لایه‌بردار لب‌ها را با روغن چرب کنید یا از مرطوب کننده‌های مخصوص لب استفاده کنید.
لیمو
لیمو برای درمان تیرگی‌ها و لکه‌های پوستی بسیار مؤثر است و خاصیت لایه‌برداری و روشن کنندگی هم دارد. استفاده از لیمو برای از بین بردن تیرگی‌های لب بسیار مؤثر است.
قبل از خواب چند قطره لیمو روی لب‌هایتان بمالید. همچنین در طول روز می‌توانید یک پر لیمو را مرتب به لب‌هایتان بمالید. برای اثر بیشتر روی یک پر لیمو کمی شکر بپاشید و روی لب‌ها بکشید. با این روش لب‌ها را لایه‌برداری نیز می‌کنید.
چغندر
چغندر یا لبو هم مثل لیمو خاصیت روشن کنندگی دارد و برای رفع تیرگی‌های روی لب مؤثر است.
یک چغندر را بپزید و له کنید و قبل از خواب آن را روی لب‌هایتان بمالید و صبح روز بعد لب‌ها را خوب بشویید و مرطوب کنید. قرمزی طبیعی چغندر باعث می‌شود لب‌هایتان هم تیره نباشد و هم رنگ شفاف و طبیعی پیدا کند. این کار را روزانه تکرار کنید.
همچنین ترکیب آب چغندر و هویج هم بسیار مؤثر است. چغندر و هویج پخته را با هم مخلوط کنید و 10 دقیقه روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. از چغندر می‌توانید هر شب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *