افسردگی کودکان را جدی بگیرید

  • از
افسردگی کودکان

افسردگی کودکان یکی از بیماری هایی است که می‌تواند افراد را در ابتدای زندگی درگیر خود کند. اغلب روانشناسان و روانپزشکان مراجعه زود هنگام به پزشک متخصص را بهترین راه حل برای درمان این بیماری معرفی کرده‌اند.

دکتر منصور قناعت پیشه روانپزشک در گفت‌و‌گو با «روزنامه ایران» با اشاره به اینکه افسردگی کودکان و نوجوانان به صورت اختلال‌های رفتاری ظاهر می‌شود، می‌گوید: افت تحصیلی، گوشه‌گیری، کاهش انرژی، ناامیدی، پرخاشگری و اختلال‌های رفتاری از علائم ابتلا به افسردگی در کودکان و نوجوانان هستند بنابراین والدین باید در هنگام تغییر و اختلال در رفتار فرزندشان به پزشک متخصص مراجعه کنند چراکه احتمال ابتلای فرزندشان به افسردگی وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه نقش خانواده‌ها در ایجاد استرس و افسردگی در کودکان غیر قابل انکار است، اظهار می‌کند: احتمال ابتلای کودکانی که والدین آنها دچار اضطراب هستند یا به نوعی دچار تنش هستند به این بیماری وجود دارد. کودکان یا نوجوانان مبتلا به این بیماری اغلب کسل و خسته هستند. این کودکان تمایل زیادی به درس خواندن ندارند حتی در برخی موارد این بیماری می‌تواند باعث ترک تحصیل آنها شود.
دکتر قناعت پیشه، تصریح می‌کند: خانواده‌ها باید در صورت مشاهده هر گونه رفتار نابهنجار و غیر عادی از کودکان شان، این رفتار‌ها را جدی تلقی کنند و به ابتلای فرزندشان به افسردگی مشکوک شوند. در این زمان مراجعه به پزشک متخصص بسیار ضروری و حائز اهمیت است همچنین مراجعه زود هنگام به پزشک نقش بسیار مؤثری در درمان افسردگی دارد، این مسأله می‌تواند حتی باعث موفقیت بیشتر در درمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *