بهترین روغن های برای سرخ کردن و مصرف

بهترین روغن

مقاله بهترین روغن های برای سرخ کردن و مصرف توسط تحریریۀ سایت “به اضافۀ سلامتی” تدوین شده و برگرفته از گفتگوی رادیو سلامت با خانم دکتر سوده رازقی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.

خانم دکتر رازقی در خصوص انتخاب روغن‌ها برای مصرف در پخت غذاها و سرخ کردن مواد غذایی توضیحات تان را بفرمایید که کدام یک از روغن ها برای این گونه مصارف مناسب است؟

پاسخ ایشان: در مورد نوع روغن‌ها مطالعات مختلف و متعددی داریم. حتی در این سال‌های اخیر گفته شده است که نوع روغن خیلی مهم‌تر از مقدار روغنی است که فرد در طول روز استفاده می‌کند.

ارجحیت ما این است که بیشتر روغن‌هایی استفاده شود که ما به عنوان اُمگا ۳ می شناسیم‌. مثلاً در ورغن‌هایی که الان در بازار داریم کانولا یا کلزا اُمگا ۳ بالایی دارد، روغن زیتون همین‌ طور و بعد از این‌ها روغنی مثل روغن کنجد، روغن سبوس برنج و روغن هستۀ انگور قرار می‌گیرند. روغن‌هایی مثل آفتاب‌گردان و ذرت اُمگا ۳ بسیار کمی دارند.

در مورد اینکه‌ آیا در پخت استفاده شوند یا نه، چه روغن زیتون و چه روغن کنجد تا زمانی که حرارت آنقدر بالا نیست که دود از روغن بلند شود هنوز مشکلی برایشان به وجود نیامده است. ترجیح به این است که غذای سرخ شده کمتر استفاده شود منتها اگر عزیزان از غذاهای سرخ شده هم استفاده می‌کنند، دقت کنند به اینکه حرارت خیلی بالا نباشد که دود شدن روغن اتفاق نیافتد در این صورت می‌توانند از روغن‌هایی که اُمگا ۳ بالایی دارند استفاده کنند.

جهت کسب اطلاعات جامع در مورد رژیم لاغری اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *