آشنایی با انواع برس مو و کاربرد آن

  • از

یکی از مواردی که به فرد زیبایی می دهد داشتن موهای زیبا و پرپشت است. امروزه بیشتر افراد از ریزش مو و حالت های موی خود شکایت دارند و برای رفع این مشکل به پزشک متخصص مو مراجعه می کنند. درحالیکه یکی از راههای داشتن موهای زیبا مراقبت از مو می باشد اینکه شیوه ی شست و شوی موی شما صحیح باشد و برس خوب انتخاب کنید و موهایتان را درست شانه بزنید نقش بسزایی در مرتب بودن موهایتان دارد. در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را در انتخاب و استفاده از برس متناسب با موهایتان یاری نماییم.

جنس

پلاستیکی

یکی از شانه هایی هایی که در بازار مشاهده می کنید از نوع پلاستیکی هستند. این برس ها به دلیل دارا بود لبه های تیز و برنده برای موهای شما مضر بوده و از عوامل اصلی در ایجاد موخوره محسوب می گردند.

چوبی

این مدل ضد الکتریسته ساکن بوده و می توانند به راحتی موها را بدون ایجاد گره شانه کنند. اغلب برای افرادی که موهای فر دارند این برس توصیه می گردد، زیرا با دندانه های نوک گرد و جدا از یکدیگر خود جلوگیری از باز شدن فر موها می کند و حالت وز شدگی نیز رخ نخواهد داد.

برس ایده آل

به برسی ایده آل و مناسب می گوییم که دارای موهای نرم و از جنس نایلونی باشد و همچنین قابل ارتجاع و انعطاف پذیری باشد، و نوک دانه های آن گرد و درشت باشد به طوری که به نرمی بین موها حرکت کند و حالت کشیدگی مو را نداشته باشد.

انواع برس و شانه همراه با کاربرد

پهن

برس پهن و بزرگ برای موهای پرپشت بسیار کاربرد دارد، زیرا راحت تر آنها را صاف کرده و همچنین جلوگیری از وز شدگی و گره خوردگی موها می شود.

حرارتی

به منظور سشوار راحت تر استفاده از آنها توصیه می گردد، زیرا به دلیل فلز بودن جنس آنها، حرارت را بیشتر جذب کرده و سریع تر موجب حالت پذیری موها می شوند.

دندانه پهن

تا آنجا که می توانید موهای خیس را شانه نکنید، اما اگر اصرار داشتید سعی کنید از شانه و یا برس دندانه پهن استفاده نمایید، زیرا کمترین فشار را به موهای خیس و نم دار وارد می کند.

تونل دار

این نوع علاوه بر تسریع در خشک کردن موها، به دلیل هوایی که از فضای داخل آن وارد موها می کند، موجب افزایش حجم و پف موها نیز می گردد.

منبع: مجله پزشکی مثبت سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *