از ۷ علامت هشداردهنده ابتلا به بیماری های پنهان چشم نپوشید

بیماری های پنهان

بدن شامل سیستم های به هم پیچیده، شبکه ها و ساختارهای به هم پیوسته است و زمانی که مشکلی در قسمتی از بدن رخ دهد، به صوت علایمی در ظاهر نشان می دهد. هرچند گاهی برخی مشکلات و بیماری های مخفی باقی می مانند.

در اینجا به چند علامت عجیب و غریب که ممکن است نشان دهنده آن باشد که شما از یک بیماری پنهان رنج می برید، اشاره شده است:

نفخ دائمی : اگرچه هضم برخی مواد غذایی دشوار است اما اگر احساس نفخ همیشگی باشد، نشان دهنده ابتلا به یک حساسیت یا آلرژی غذایی است و نیاز به مراجعه به پزشک دارد. نفخ مشکلی است که علت آن در برخی موارد ناشناخته است که در چنین مواردی درمان آن نیز به سادگی ممکن نخواهد بود.

خر و پف کردن : خر و پف همیشگی حکایت از یک مشکل جدی سلامت مانند آپنه خواب دارد. اگر دچار انحراف تیغه بینی نیستید و خر و پف می کنید، برای تشخیص آپنه خواب باید به پزشک مراجعه کنید. در آپنه انسدادی خواب، فرد از چند ثانیه تا دو دقیقه دچار قطع تنفس شود و این امر به کاهش اکسیژن در خون منجر می‌ شود.

احساس خستگی همیشگی : کم خوابی یکی از دلایل اصلی احساس خستگی دائمی است. اما باید گفت که چیزهای دیگری هم هستند که به خاطر آنها دچار خستگی دائمی، اعم از خستگی روحی و جسمی می ‌شوید. افسردگی، سندرم خستگی مزمن، بیماری های قلبی، کم خونی، کم کاری تیروئید و ابتلا به دیابت می توانند دلیل ابتلا به خستگی مداوم باشند. برای تشخیص هر کدام از این بیماری ها باید به خستگی دائم خود را به پزشک تان گزارش دهید.

بی خوابی : شایع ترین دلایل ابتلا به بی خوابی و اختلالات خواب عبارتند از فشار خون بالا، دیابت، و افسردگی.

گرفتگی ماهیچه ها : این عارضه با پرکاری تیروئید و دیابت ارتباط دارد که در صورت وقوع مکرر گرفتگی عضلات، ایجاد تورم، قرمزی و تغییرات پوستی، ضعف عضلانی و بهبود نیافتن خودبه‌ خودی، مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود. کاهش املاح یا مواد معدنی بدن چون پتاسیم، کلسیم یا منیزیم در بدن می ‌تواند باعث گرفتگی عضلات شود. توجه داشته باشید، مصرف داروهای ادرارآور ممکن است باعث از دست دادن این املاح شود.

از دست دادن وزن : سرطان، ابتلا به دیابت، اسهال مزمن، بیماری ایدز، پرکاری تیروئید، آرتریت، کولیت یا ورم ممعده، مشکلات ریوی، و نارسایی کلیوی همگی می توانند دلیل از دست دادن ناگهانی باشند. توجه داشته باشید که افزایش سن و سالمندی نیز با کاهش وزن در ارتباط است. باید بدانید که در برخی افراد لاغری یک مساله ژنتیکی است. اگر لاغری شما ارثی است و با وجود وزن کم احساس سلامتی و شادابی دارید جای نگرانی نیست.

ریزش مو : ریزش مو می تواند ناشی از ابتلا به کم کاری تیروئید یا کمبود برخی از مواد مغذی باشد. کم خونی، استرس و اضطراب، عفونت های دهان و دندان و سینوس ها، ضربه به سر نیز از علل پنهان دیگر برای ریزش مو است.

منبع: http://www.besthealthmag.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *