چند نکته برای داشتن موهای سالم و زیبا

  • از

بخشی از شادابی چهره هر فرد به موهایش مربوط است. وقتی موها تمیز و درخشان باشند به نشاط بیشتر کمک می کنند؛ بنابراین همان قدر که به سلامت پوست توجه می کنید، باید از موها هم مراقبت کنید. موهای درهم، نامرتب، چرب و کثیف شادابی چهره ما را کم می کنند. پس اگر می خواهید همیشه سرحال و قبراق به نظر برسید برای تمیز و سالم نگه داشتن موها هم وقت بگذارید. در این صورت وقتی در آینه به خودتان نگاه می کنید، از چهره تان بیشتر راضی می شوید و از بابت داشتن موهای سالم و با نشاط احساس بهتری پیدا می کنید؛ بنابراین بهتر است ۱۰ راز داشتن موهای سالم را بدانید تا با دانستن آنها موهایی زیبا و درخشان داشته باشید.

چند نکته برای داشتن موهای سالم و زیبا:
۱- در حین شستن مو آن را شانه نکنیدچون الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو ایجاد کرده و باعث ریزش آن میشود ۸۰ درصد موها که خشک شد شانه کنید.
۲- برای داشتن موهای ابریشمی یکبار در هفته ماسک ماست و شنبلیله استفاده کنید، ماست به عنوان نرم کننده عمل میکند و پودر شنبلیله باعث رشد و شادابی مو میشود.
۳- برای رفع ریزش مو مخصوصا برای خانم ها خوردن روزانه ۱۰ بادام درختی و خوردن ۱ لیوان عرق رازیانه با کمی عسل مناسب است.
۴- از روغن نارگیل برای حالت دهنده ی مو و رفع وزی مو میتوان استفاده کرد.
۵- کنجد یکی از پرنفوذترین و غنی‌ترین روغن‌های نرم‌کننده است. در هندوستان، آن را روی پوست سر می‌مالند؛ چرا که این باور وجود دارد که از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
۶- پر پشت کردن مو با استفاده از تخم کتان. شما به راحتی میتوانید شامپوی تخم کتان را در منزل درست کنید به این صورت که تخم کتان را با یک بطری شامپو با اب مخلوط کنید و چهار روز صبر کنید، سپس این محلول را استفاده کنید و اجازه دهید به مدت بیست الی سی دقیقه روی موهایتان بماند سپس با اب ولرم بشویید.
۷- از کشیدن قلیان اجتناب کنید زیرا کشیدن قلیان به دلیل افزایش مونوکسید کربن و کاهش اکسیژن موجب ریزش مو می گردد.
۸- کاهش ویتامین C باعث خشکی موی سر می شود.
۹- کمبود آهن بعد از پروتئین بیشترین علت ریزش مو است.
۱۰- برای جلوگیری از ریزش مو قبل از دوش گرفتن یک قاشق عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین مخلوط کنید و برای ده دقیقه به موهایتان بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *