برای پیشگیری از ایجاد رگ های عنکبوتی از این ۸ روش استفاده کنید!

رگ های عنکبوتی

رگ های عنکبوتی رگ های بهم پیچیده ای درست در زیر پوست و معمولا آبی تیره، کبود و یا قرمز هستند. بیش از ۵۵ درصد زنان و ۴۵ درصد مردان در طول زندگی شان رگ های عنکبوتی را تجربه می کنند.

در حالت عادی رگ های عنکبوتی قابل دیدن نیستند، اما عوامل گوناگونی باعث ورم، پیچ خوردگی و برجستگی این رگ ها می شوند. این رگ ها معمولا روی پاها دیده می شوند، اما گاهی هم ممکن است روی صورت، سینه ها و یا سایر قسمت های بدن ایجاد شوند.

خوشبختانه رگ های عنکبوتی شما را با مشکلات جدی سلامت مواجه نمی کنند و راهکارهای ساده ای برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه پیشنهاد شده است:

ورزش منظم: ورزش های فیزیکی به ویژه فعالیت هایی که روی پاها تمرکز می کنند، ضروری هستند. این ورزش ها گردش خون را افزایش می دهند و پروسه های التهابی که منجر به رگ های عنکبوتی می شوند را کنترل می کنند. اطمینان حاصل کنید که روزانه ۳۰ دقیقه ورزش می کنید. ۱۰ دقیقه از کل زمان خود را معطوف به ورزش هایی کنید که روی پاها تمرکز دارند به عنوان مثال سه بار در هفته دوچرخه سواری کنید و یا ۲۰ دقیقه پیاده روی را در نظر بگیرید.

کنترل وزن: اگر چاق هستید باید هشیار باشید که وریدهای عنکبوتی می توانند در شما مشکلات شدید گردش خون و قلب و عروق ایجاد کنند. همیشه وزن خود را کنترل کنید و برای رسیدن به این هدف یک رژیم غذایی متعادل با کنترل میزان چربی و کالری داشته باشید. از مصرف غذاهای سریع و فراوری شده اجتناب کنید. ۳ تا ۵ وعده غذایی در روز دریافت کنید. مصرف آب را افزایش دهید.

اجتناب از انداختن پاها روی هم: این عادت غلط باعث فشردگی رگ های خونی شده و مانعی بر سر راه جریان خون ایجاد می کند. در هنگام نشستن همیشه دقت کنید تا کف پاهایتان کاملا روی زمین باشد. اگر قرار است برای مدت طولانی پشت میز کار کنید، چند دقیقه از زمان تان را به انجام تمرینات کششی پاها اختصاص دهید.

بالا بردن پاها: یک راه دیگر برای کمک به سیستم گردش خون این است که روزانه ۱۵ دقیقه دراز بکشید و پاهایتان را بالاتر از سطح قلب تان بگذارید. جاذبه زمین، کار خودش را می کند و اجازه نمی دهد خون در پایین پاهایتان جمع شود.

اجتناب از کفش های پاشنه بلند: کفش های پاشنه بلند احتمال بروز رگ های عنکبوتی را افزایش می دهند. پاشنه های بلندتر از سه سانتی متر، بسیار مضر هستند، چون با قرار دادن کف و ساق پا در وضعیتی غیرطبیعی و نامناسب، به رگ ها فشار وارد می کنند. اگر در مواقع خاص ناچار به استفاده از این کفش ها هستید، پس از استفاده، پاهای خود را بالا بیاورید و ماساژ دهید تا گردش خون در آنها شروع شود.

مصرف سرکه سیب: سرکه سیب دارای خاصیت ضد التهابی و آرامش بخش است و پس از جذب در بدن، گردش خون را در سیستم لنفاوی افزایش می دهد. سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید و ۵ دقیقه با آن پاهای خود را ماساژ دهید.

نوشیدن آب لیمو: نوشیدن آب لیمو در وعده صبحانه نه تنها به سم زدایی از بدن کمک می کند و مایعات و سموم را از بافت ها حذف می نماید، بلکه خواص آن باعث کاهش اسیدیته بیش از حد در خون شما می شود و مشکلات گردش خون را کاهش می دهد. هر روز یک فنجان آب گرم با لیمو در وعده صبحانه بخورید.

بررسی رژیم غذایی : این توصیه بسیار درستی است که بگذارید غذا، دارویتان باشد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد به این توصیه پایبند باشید. در مورد رگ های عنکبوتی، پیاز و سیر، بهترین غذاها به شمار می روند، چون خون را رقیق کرده و فشار روی رگ ها را کم می کنند. نمک زیاد هم خطر این مشکل را بیشتر می کند. انواع توت، مرکبات و غلات سبوس دار زیاد مصرف کنید.

منبع: steptohealth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *