چگونه در فصل تابستان پوستی درخشان داشته باشید؟

  • از

پوست شفاف و درخشان خواسته ی بسیاری از افراد است که در جذابیت و زیبایی فرد تاثیر بسزایی دارد. در فصل تابستان به دلیل گرما پوست در معرض خطرات بسیاری است و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد.

همه می‌خواهند که پوست درخشان و شفافی داشته باشند، اما عوامل متعددی می‌توانند برخلاف این خواسته مهم عمل کنند: کم‌آبی بدن، استرس، کمبود خواب، لایه‌برداری بیش از حد، رژیم غذایی نامناسب و البته گرمای هوا و رطوبت. در فصل تابستان، گرمای هوا در اکثر مناطق جهان بالا می‌رود و میزان رطوبت هم در بعضی از این مناطق به حد بسیار بالایی می‌رسد. همین فعل و انفعالات عادی در طبیعت باعث می‌شوند که پوست بسیاری از افراد دائما چرب و پُر از عرق دیده شود. با این‌حال،‌ راه‌هایی هم برای حفظ زیبایی پوست و درخشندگی آن در فصل تابستان وجود دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

نوشیدن آب زیاد
حتی اگر تمام تلاش خودتان را به‌کار بگیرید تا صورت‌تان را نسبتا بدون عرق نگه دارید، باز هم نمی‌توانید کاملا از عرق‌ریزی در تابستان جلوگیری کنید. این روند می‌تواند به کم‌آبی بدن منجر شود و درنهایت حالت کدر و بی‌روحی به پوست صورت بدهد. با این‌حال، نوشیدن آب به مقدار زیاد می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. وقتی که سلول‌های پوستی از نظر آب مورد نیاز تامین باشند و لایه‌های مُرده بیرونی هم نسبتا جدا شده باشند، پوست شما تازه و درخشان به نظر می‌رسد. به‌علاوه، حفظ آب مورد نیاز بدن، لایه‌های دفاعی پوست را پایدار نگه می‌دارد و رطوبت پوست را هم حفظ می‌کند.

خوردن مغزهای خام و سبزی‌ها
خوردن مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ مانند گردو، بذر کتان و ماهی سالمون، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای حفظ درخشندگی پوست در تابستان است. البته باید مصرف مواد غذایی فرآوری‌شده و حاوی قندهای افزودنی را هم کنار بگذارید یا استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید، چون این خوراکی‌ها می‌توانند به چرب‌تر شدن پوست و شکل‌گیری جوش‌های مختلف منجر شوند. سبزی‌هایی مانند اسفناج و کلم نیز حاوی ویتامین A و E هستند که اهمیت ویژه‌ای دارند. این مواد مغذی، سه فایده مهم به بدن می‌رسانند: افزایش تولید کلاژن، کاهش چین‌وچروک‌های پوستی و تقویت گردش خون در پوست. این ویژگی‌ها در کنار هم می‌توانند طراوت و درخشش بهتری به پوست صورت بدهند.

پاک‌سازی و لایه‌برداری
رطوبت می‌تواند پوست را به تعریق بیشتر و تولید چربی بیشتر وادار کند، اما این مساله نباید شما را از شستن صورت منصرف کند. پاک‌سازی پوست با شوینده‌های حاوی گلیکولیک می‌تواند چربی اضافی را از بین ببرد، مانع از تجمع سلول‌های پوستی مُرده شود و درخشندگی و نرمی ویژه‌ای به پوست بدهد.

مرطوب‌سازی پوست
مرطوب‌کننده‌های پوست، این توانایی را دارند که لایه محافظتی خاصی روی پوست ایجاد کنند و اجازه ندهند که آب مورد نیاز پوست دفع شود. درواقع، ‌کارکرد حیاتی مرطوب‌کننده‌ها همین است. استفاده از مرطوب‌کننده‌های مرغوب و دارای فرمولاسیون حرفه‌ای می‌تواند میزان آب پوست را افزایش بدهد و درخشش و شادابی پوست را بیشتر کند.

استفاده بهینه از هایلایترها
یکی از ترفندهای موثر برای افزایش درخشندگی و طراوت پوست صورت در تابستان، استفاده بهینه از هایلایترها است. با این‌حال، زیاده‌روی در استفاده از این محصولات می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بنابراین، فقط از این محصولات برای استخوان روی گونه‌ها و قسمت‌های مربوط به پُل بینی استفاده کنید. استفاده از پرایمرهای آرایشی هم ترفند موثر دیگری است که جلوه خاصی به صورت می‌دهد و ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

استفاده از اسپری هیدراسیون
اگر برای اجرایی کردن مراحل بالا، زمان خیلی کمی در اختیار دارید، از اسپری هیدراسیون استفاده کنید. اسپری‌های هیدراسیون و رزماری هم کاربرد ساده‌ای دارند و هم سریعا قابل استفاده هستند. این اسپری‌ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهند و آب مورد نیاز پوست را خیلی سریع تامین می‌کنند.

منبع: prevention

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *