۵ درمان ساده سرماخوردگی کودکان

  • از

سرماخوردگی به مفهوم عفونت بینی و گلو میباشد که معمولا بیضرر بوده و دارای علائمی مانند آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و عطسه میباشد. بیش از۲۰۰ نوع ویروس در ایجاد سرما خوردگی نقش دارند و بنابراین علائم آن بسته به نوع ویروس ایجاد کننده میتواند کاملا متفاوت باشد. اکثر والدین دوست دارند هر کاری که می توانند انجام دهند تا علائم سرماخوردگی در کودکان را کاهش دهند، در مطلب زیر چند روش برای درمان سرما خوردگی بیان شده است:

از قطره سالین استفاده کنید:
ممکن است کودک شما در چنین شرایطی نتواند از طریق بینی یا دهان به خوبی نفس بکشد. زمانی که بینی گرفته شده باشد باید مسیر آن پاکسازی گردد تا تنفس کودک دوباره به حالت طبیعی باز گردد. به همین منظور بهتر است یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک پیمانه آب ولرم ترکیب کنید تا بتوانید یک محلول سالین(محلول آب نمک) ایجاد کنید. همچنین شما می توانید این محلول را به صورت آماده از داروخانه‌ها تهیه نمایید. کودک را روی زمین بگذارید و اجازه دهید دراز بکشد. چند قطره از آن را در بینی او بریزید و چند دقیقه صبر کنید. حالا با استفاده از یک دستگاه مکش بینی او را تمیز کنید.

دوش آب گرم:
دوش گرفتن در آب گرم می‌تواند به پاکسازی ریه و مسیر بینی کمک کند.

هوای خنک:
هنوز مشخص نیست چرا این گزینه می‌تواند مفید و کارساز باشد اما برخی از پزشکان بر این باورند که هوای خنک به بهبود شرایط کمک می‌کند.

مرطوب کننده با بخار سرد:

هوای مرطوب به کودک کمک می‌کند راحت تر نفس بکشد.

استامینوفن:
اگر بیماری کودک شما به همراه تب است می‌توانید از این گزینه برای پایین آوردن تب استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تب نشان دهنده مبارزه بدن با بیماری‌های موجود است. به همین خاطر نباید آن را سرکوب کنید. کافیست کمی آن را پایین بیاورید. در چنین شرایطی بهتر است در ابتدا با یک پزشک متخصص تماس بگیرید و از راهنمایی‌های او استفاده کنید.

منبع: مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *