هشدارهایی که گوش ها در مورد سلامتی می دهند!

گوش

گوش ها می توانند به طور بالقوه سرنخ هایی درباره وضعیت سلامت عمومی بدن به شما بدهند.

در اینجا ۴ هشدار گوشها درباره وضعیت سلامت بیشتر معرفی شده است:

ابتلا به دیابت: از دست دادن شنوایی سومین مشکل بهداشتی شایع در ایالات متحده است و در عین حال می تواند نشانه ای از ابتلا به بیماری های مختلف سیستمیک مانند دیابت نیز باشد. بنا به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری ازبیماری های ایالات متحده از دست دادن شنوایی در مبتلایان به دیابت دو برابر بیشتر از افراد دیگر است. علت از دست دادن شنوایی و ابتلا به دیابت هنوز به طور کامل مشخص نیست اما می تواند با اختلال در جریان خون به گوش داخلی ربط داشته باشد. علاوه بر این عفونت گوش در مبتلایان به دیابت شایع تر از دیگران است.

مشکلات قلبی: متخصصان انجمن قلب آمریکا اعلام کرده اند که لاله گوش چروک خورده با کلسترول بالا ارتباط دارد. یکی از علت های این چروک، خون رسانی ناکافی است. توجه داشته باشید که نمی توان چروک نبودن لاله گوش را نشانه سالم بودن قلب دانست.

درد در ناحیه فک: سندرمTMJبیماری عضلات و اعصاب ناحیه مفصلی است که به علت آسیب به مفصل فک یاTMJایجاد می‌ شود. از علائم سندرمTMJمی ‌توان به این موارد اشاره کرد: درد شعاعی در ناحیه گردن و عضلات شانه، درد در اطراف گوش که با صحبت کردن، جویدن یا باز کردن دهان تشدید می ‌شود، سفتی عضلات فکی، محدودیت باز کردن دهان یا قفل شدن فک، شنیدن صدا هنگام باز و بسته کردن فک و تغییر در مسیری که دندان ‌های فک بالا و پایین روی هم جفت می‌ شوند. همچنین در مواردی، احساس دندان درد، سر درد، گردن درد، درد در ناحیه فوقانی شانه، گوش درد، مشکلات شنوایی، احساس صدای زنگ در گوش و گیجی از دیگر علائم این سندرم هستند.

فشار خون بالا: ۷۵ درصد مبتلایان به وزوز گوش، دارای فشارخون بالا هستند که با درمان پرفشاری خون، این مشکل نیز برطرف می ‌شود. وزوز گوش، صدای غیرطبیعی است که در گوش یا درون سر درک می ‌شود. این مشکل با منابع خارجی ایجاد کننده صدا ارتباطی ندارد.

منبع: www.prevention.com

1 دیدگاه دربارهٔ «هشدارهایی که گوش ها در مورد سلامتی می دهند!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *