این ۶ درد را هیچ وقت فراموش نکنید!

درد

دردهای معمولی، ممکن است پیش در آمد یک بیماری یا مشکل بدخیم باشند.برخی تومورهای سرطانی، بیماری های قلبی، مشکلات شدید گوارشی و آرتروز های خطرناک ممکن است با همین دردهای ساده و کم اهمیت شروع شوند.

این ۶ درد را نباید هیچگاه نادیده بگیرید چون نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارند:

درد قفسه سینه: درد در ناحیه قفسه سینه نگران کننده ترین دردها است. دردهایی که پس از فعالیت فیزیکی در قفسه سینه احساس شده و منجر به سختی تنفس می شوند، ممکن است زیاد جدی به نظر نرسند، اما بهتر است با توجه به شدت و تکرار درد، این مساله را جدی گرفته و برای آگاهی از علت یا علت های دقیق درد، با پزشک مشورت کنید.

مشکلات و ناراحتی های گوارشی: شاید بسیاری از ما این دردها را اتفاقاتی معمولی به حساب آوریم، اما از نظر یک متخصص، چنین مشکلاتی به اقدامات فوری نیاز دارند. مشکلاتی همچون آپاندیس، بیماری های کیسه صفرا، معده و اختلالات روده و… با این دردها مرتبط هستند.

دردهای مجاری ادراری: چنانچه به هنگام دفع ادرار، درد یا سوزش احساس می کنید، به هیچ وجه این درد را نادیده نگیرید و در اولین فرصت با یک متخصص در این مورد مشورت کنید. همچنین علائمی مانند وجود خون در ادرار یا احساس درد در بخش های داخلی دستگاه دفع ادرار را مشاهده کردید، این موارد را با پزشک در میان بگذارید. مشاهده چنین علائمی در زنان شایع تر هستند و ممکن است بخاطر عفونت دستگاه ادراری بروز پیدا کنند.

کمر درد: اگر دردهای ناحیه پشت، در فردی بیش از دو هفته به طول بیانجامد، بهتر است فرد تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد. چرا که این دردها می توانند به ناتوانی های جدی حرکتی در آینده منجر شوند.

سردردهای شدید: افرادی که دچار سردردهای مزمن از هر نوعی هستند، باید این دردها را جدی بگیرند و برای شناسایی علل و رفع درد به پزشک مراجعه کنند؛ خصوصا اگر این دردها در حال شدت گرفتن هستند. شاید عواملی مانند تومور یا خونریزی های مغزی عامل این سردردهای وحشتناک باشند.

پا درد: دردهای معمولی پا که پس از فعالیت های مناسب مانند پیاده روی و دوچرخه سواری احساس می کنید، شاید بتوان دردهایی عادی و حتی مفید به حساب آورد. اما اگر درد پاها بسیار شدید تر از اینهاست و بیشتر در نواحی نزدیک به مفاصل زانو و مچ احساس می شود، ممکن است خطرناک باشند. در کنار اینگونه دردها، در صورت تورم، خونمردگی و درد شدید به هنگام لمس در بخش های مختلف پا، باید مشکل را جدی گرفت. اینگونه مشکلات، اغلب نیاز به مراقبت های پزشکی دارند.

منبع: www.everydayhealth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *