خاصیت هسته آووکادو برای سلامتی

  • از

آووکادو یک میوه‌ی سبز یا سیاه رنگ است که بر روی درختانی همیشه سبز، در آب و هوای گرم می‌روید. یک مطالعه که توسط دانشگاه ملی سنگاپور در رشته شیمی مواد غذایی در دسامبر سال ۲۰۰۴ منتشر شد نشان می دهد که هسته آووکادو دارای یک سطح بالاتری از فعالیت آنتی اکسیدانی نسبت به سایر میوه ها است به طوری که این هسته حاوی ۷۰ درصد از مواد آنتی اکسیدانی کل میوه ها است. در ادامه مطلب با خواص آن آشنا می شوید، با ما همراه باشید:

هسته آووکادو: برای سلامت قلب و عروق

به گفته متخصصان ۷۰ درصد اسیدآمینه های موجود در آووکادو در هسته آن گنجانده شده است. روغن های ضروری که در هسته این میوه گنجانده شده است برای کنترل میزان کلسترول و فشارخون مفید هستند و خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

هسته آووکادو برای مقابله با عفونت های شکمی

فیبرهای موجود در هسته آووکادو باعث تحریک عملکرد روده ها شده و اجازه نمی دهد هضم غذا به کندی صورت بگیرد. در نتیجه به دفع ضایعات بدن کمک می کند. این هسته مفید به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی برای مقابله با اسهال و مشکلاتی که از عفونت های باکتریایی و ویروسی ناشی می شوند مفید است. ترکیبات فنولیک آن نیز از معده محافظت کرده و مانع از بروز زخم معده می شود.

هسته آووکادو ضدسرطان است

نتایج پژوهش هایی که روی جونده ها انجام شده است نشان می دهد که فلاوونوئیدهای موجود در هسته آووکادو تأثیر زیادی در کاهش خطر سرطانی شدن سلول ها و ایجاد تومورها دارد. هنوز مشخص نیست که هسته آووکادو چنین تأثیری روی انسان نیز داشته باشد اما می توان در این راستا نیز از آن بهره برد.

هسته آووکادو برای کاهش استرس اکسیداتیو

میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در هسته آووکادو باعث ترمیم بافت ها و مراقبت از آن ها در برابر استرس اکسیداتیو (اثرات رادیکال های آزاد) می شود. اسانس های روغنی و عصاره تهیه شده از هسته این میوه به عنوان ترکیبات فعال برای تهیه محصولاتی مانند کرم های ضدچروک و محصولات مراقبت کننده موها استفاده می شوند. با گنجاندن آن در رژیم غذایی تان می توانید خطر بیماری های مزمن مربوط به پیری را کاهش دهید.

هسته آووکادو برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیبات فنولیک موجود در هسته آووکادو به عنوان دارو برای مقابله با عفونت های ویروسی و آلرژی ها کاربرد دارد. تأثیر آن ها روی بدن باعث افزایش تولید آنتی بادی ها شده و دستگاه ایمنی بدن تقویت می شود. در نتیجه برخی از بیماری ها امکان نفوذ به بدن را پیدا نمی کنند.

هسته آووکادو برای مقابله با دردها و التهاب ها

ترکیبات ضدالتهابی موجود در هسته آووکادو باعث کاهش دردها و فشارهای ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت، ورم معده و کولیت می شود. اسیدهای چرب موجود در آن نیز به بهبود جریان خون کمک کرده و روند دفع ضایعات از بدن را کاهش می دهد. در نتیجه التهاب بافت ها نیز کمتر می شود.

هسته آووکادو برای از چین و چروک پوست

هسته آووکادو در دنیای زیبایی نیز جایگاه خوبی دارد. چون قادر به پیشگیری از بروز چین و چروک و دیگر علائم پیری در پوست می شود. فلاونول ها و آنتی اکسیدان های آسیب های حاصل از رادیکال های آزاد را کاهش داده و باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. کلاژن پوست را جوان و محکم نگه می دارد.

هسته آووکادو برای سلامت موها

افرادی که از مشکلات مربوط به موها مانند خشکی موها، شوره و موخوره رنج می برند می توانند به هسته آووکادو اعتماد کنند. چربی های خوب و مفید موجود در هسته این میوه باعث مرطوب شدن عمقی موها و پیشگیری از آسیب به پوست سر می شوند. در نتیجه از بروز قارچ های احتمالی نیز پیشگیری می کنند.

هسته آووکادو برای کنترل عملکرد تیروئید

مواد مغذی موجود در هسته آووکادو همچنین برای افرادی که از بیماری های مربوط به غده تیروئید مانند کم کاری تیروئید رنج می برند مناسب هستند. افزودن این ماده به رژیم غذایی باعث افزایش تولید هورمون های تیروئیدی شده و سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد. در نتیجه راهی برای کنترل چاقی مفرط محسوب می شود.

هسته آووکادو انرژی بخش است

مواد مغذی موجود در این ماده غذایی باعث افزایش انرژی جسمی و روحی می شود. مصرف آن می تواند قدرت فیزیکی و روحی شما را بالا ببرد.

روش استفاده از هسته آووکادو

از این پس اگر آووکادو مصرف کردید هرگز هسته آن را روانه سطل زباله نکنید. آن را در آفتاب خشک کرده و رنده کنید. می توانید این پودر را به سوپ ها، اسموتی ها، سالادها و انواع خورش هایتان اضافه کنید. اگر طرفدار ماسک های خانگی هستید می توانید مقداری از آن را به ماست، روغن زیتون یا تخم مرغ اضافه کرده و به پوستتان بزنید.

منبع: تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *