ناگفته هایی از درد که از زبان پزشکان نشنیده اید!

درد

بروز درد یکی از مهمترین دلایل مراجعه به پزشک است. معمولا در این مواقع مسکن برای کاهش درد تجویز می شود اما نکاتی وجود دارند که با آگاهی از آنها، روند مراجعه و ویزیت پزشک برای ما متفاوت شود.

در اینجا به نکاتی در مورد درد اشاره شده که شاید آنها را کمتر از زبان پزشکان بشنوید اما در واقع آگاهی از آنها می ‌تواند در بسیاری از مواقع از مراجعه بی دلیل به پزشک منصرف کند.

گرما یا یخ: ممکن است پزشک شما کمک گرفتن از یخ یا گرما را برای کاهش درد توصیه نکند، اما هر کدام از آنها برای مواردی مفید هستند. از یخ برای جراحت های حاد استفاده کنید. یخ باعث کند شدن جریان خون خواهد شد و از شدت درد، تورم و کبودی در ناحیه صدمه دیده می‌ کاهد. همچنین، آب گرم برای نرم کردن مفاصل و دردهای عضلانی مفید و موثر است.

در صورت درد، با حل کردن جدول و امور مشابه خودتان را سرگرم کنید: زمانی که شما حواس مغزتان را پرت می ‌کنید، درد کمتری حس می‌ کنید. می ‌توانید با تماشای یک سریال طنز، دردتان را از یاد ببرید. البته توجه داشته باشید که این به معنی استمرار این وضعیت و تمرکز بر سایر موضوعات برای فراموش کردن و کاهش درد برای مدت طولانی نیست. بهتر است برای یافتن علت دردهای مزمن، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا منشاء درد پیدا و درمان شود.

درد کمر خود به خود بهبود می یابد: قبل از مراجعه به پزشک، بهتر است بدانید که ۹۰ درصد دردهای کمر، پس از ۱۲هفته بدون استفاده از دارو به طرز چشمگیری کاهش می ‌یابند. با این حال می‌ توانید از یک فیزیوتراپیست مشاوره بگیرید. در این صورت چنانچه درد شما ناشی از جابجایی مهره‌ های کمر و موارد مشابه باشد، می ‌توانید از بروز خطرات بیشتر در امان بمانید.

به فکر تغییر رژیم غذایی خود باشید: لبنیات چرب را برای چند هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید و ببینید که دردتان بهبود می یابد یا خیر. این روند را برای گندم، گوشت قرمز، مرکبات، بادام زمینی، کافئین و الکل تکرار کنید و ببینید چه تغییری در دردتان حس می‌کنید. اگر این وضعیت موثر بود در مراحل بعدی زیر نظر متخصص تغذیه، روند را ادامه دهید.

قبل از عمل جراحی بخصوص در ناحیه کمر، دوباره به انجام آن فکر کنید: شاید عمل جراحی کمر در ظاهر مفید به نظر برسد، اما در میان افرادی که این دست از جراحی را داشته اند، آرزو می ‌کنند که ای کاش دست به انجام چنین عملی نمی ‌زدند. در بررسی انجام شده نسبت به افراد تحت عمل جراحی کمر، تنها ۶۰ درصد از آنها از عمل به طور کامل راضی بوده ‌اند.

درد جنبه ذهنی هم دارد: درد شما می ‌تواند عوامل ذهنی نیز داشته باشد. سعی کنید پیش از مراجعه به پزشکان امراض و دردهای جسمی، به روانشناس مراجعه کنید و علل دردتان را بررسی نمایید. همچنین مدیتیشن می ‌تواند یک تسکین دهنده درد خوب برایتان باشد.

درد با ورزش درست، بهبود می یابد: سعی کنید ورزشهای متناسب با دردتان را انجام دهید؛ به یاد داشته باشید در صورتی که خواب شب خوبی نداشته باشید، دردتان بهبود نخواهد یافت.

منبع: www.rd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *