۶ گام بردارید تا از والدین تان سالم تر زندگی کنید!

طول عمر بیشتر

مسلما همه ما تلاش می کنیم تا زندگی سالم‌ تری را نسبت به والدین‌ مان داشته باشیم و به برخی بیماری‌ های مزن آنها مبتلا نشویم.

شش راه برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر از والدین در اینجا معرفی شده است:

۱- مصرف سبزیجات و میوه ها:

بدون در نظر گرفتن اینکه چاق یا لاغر هستید، روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف نمایید. مصرف این میزان از سبزی و میوه، حمله قلبی، نارسایی قلبی و دیابت را از شما دور می‌کند و همچنین فشارخون شما را پایین نگاه می‌دارد. می ‌توانید روزتان را با خوردن یک سیب و یا گریپ فروت در صبح شروع کنید و کم کم به پنج وعده در روز دست بیابید.

۲- پیاده روی:

اندکی تحرک را چاشنی زندگی روزانه خود کنید تا فشارخون، دیابت و کلسترول بالا از شما دور بماند. سعی کنید تا روزانه ۲۵ دقیقه تمرین بدنی انجام بدهید و تمرینات خود را ۵ بار در هفته تکرار کنید. در صورتی که نمی‌توانید به این میزان تمرین بدنی انجام دهید، می‌ توانید تمرینات را کم کم با ۱۵ دقیقه پیاده روی آغاز کنید و زمان را به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برسانید.

۳- اجتناب از سیگار:

اگر موفق به ترک سیگار نمی شوید، شاید مراجعه به کلینیک ‌ها و یا مراکز ترک سیگار بتوانند به کمک شما بیایند. در این صورت ظرف چند ماه ریسک مضرات سیگار را در خود کاهش خواهید داد.

۴- پرهیز از استفاده بیش از حد از وسایل دیجیتال:

مشکلات خواب همانطور که سن افراد زیاد می‌ شود بدتر می ‌شوند. نگاه کردن به صفحه لپ تاپ و یا گوشی موبایل شما را خواب آلود نخواهد کرد. سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خوابتان گوشی همراه، لپ‌تاپ، تبلت و دیگر ابزار دیجیتالی را خاموش کنید. زمانی که به رختخواب رفتید دیگر از چک کردن ایمیل دست بکشید.

۵- انجام حرکات کششی:

همانطور که سالهای می‌ گذرد و سن شما افزایش می ‌یابد، جابجایی ماهیچه‌ ها، استخوان ‌ها و لیگمان‌های بلا استفاده در بدن دشوارتر می‌ شود. یک آزمایش ساده انجام دهید و دستانتان را بالای سر ببرید. در صورتی که شما بیشتر روزتان را پشت کامپیوتر می ‌گذرانید و یا در حال شستشوی ظروف هستید، بالا بردن دستها و کشیدن آنها برایتان دشوار خواهد بود. سعی کنید تا با حرکات کششی ساده این مشکل را برای دست‌ ها، پاها و کمرتان رفع کنید.

۶- افزایش قدرت بدنی:

سعی کنید تمرینات بدنی را برای افزایش قوای جسمی بیافزایید. می ‌توانید با مراجعه به باشگاه بدنسازی از مربی بخواهید تا تمریناتی برای افزایش قوای جسمی به شما بدهد. به زودی شما احساس سلامت بیشتری خواهید کرد.

منبع: www.rd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *