راهکارهای تمدد اعصاب بدون نیاز به خوراکی ها

تمدد اعصاب

شاید شما از آندسته افرادی باشید که هنگام مواجهه با افسردگی، استرس یا خستگی به سراغ یخچال می روید. این را بدانید که این نوع خوردن می تواند حال عمومی شما را بدتر کرده و کل برنامه کاهش وزنتان را به هم بریزد.

راهکارهای غیر خوراکی برای تمدد اعصاب و دورماندن از حالات روانی یاد شده وجود دارد که در اینجا به ۷نوع آنها اشاره شده است:

ایجاد تغییرات کوچک: تغییرات کوچک در زندگی را بر روی کاغذ های یادداشت کوچک بنویسید. آنها را به آینه و یا به تقویم خود بچسبانید تا با دیدنشان خوشحال شوید و ببینید که به چه چیزهایی دست یافته اید.

خندیدن: دیدن کمدی مورد علاقه و خندیدن، می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد و روحیه شما را بهتر کند. تحقیقات نشان می دهد که یک ساعت خنده شدید می تواند به میزان نیم ساعت تمرین ورزشی از شما کالری بسوزاند.

تحرک کافی: از جلوی تلویزیون برخیزید و دور خانه بچرخید چون تحقیقات نشان می دهد که افراد در هنگام تماشا کردن تلویزیون به میزان ۴۰ درصد موادغذایی بیشتری می خورند.

نوشیدن آب: زمانی که به سمت آشپزخانه روانه می شوید و می خواهید درب یخچال را باز کنید، بهتر است به جای خوردن هر چیزی، یک لیوان آب بنوشید و خودتان را با یک فعالیت دیگر همچون ورق زدن یک مجله سرگرم کنید. گاهی اوقات مغز شما تشنگی و گرسنگی را با یکدیگر اشتباه می کند.

قرارگیری در معرض نور خورشید: حالا که روزها کوتاه تر شده اند، تاریک شدن زودهنگام هوا سبب می شود تا شما زودتر از تابستان به خانه بروید و به دنبال خوردن غذاهای پر کالری باشید. بهتر است تا در طول روز اندکی پیاده روی کنید و در زیر نور خورشید قرار گیرید. حتی اگر هوای بیرون ابری و یا بارانی است، ترکیب نور روزانه و اندکی حرکات ایروبیک می تواند شما را سرحال کند.

استراحت دادن به مغز: ۳۰ ثانیه کافیست تا استرس شما جای خود را به آرامش بدهد. برای اینکار باید ذهن خود را به سمت موضوعات جالب و مثبت منحرف کنید. با تصور هر چیزی که به شما انرژی مثبت می دهد، شروع کنید؛ تمام فکرهایی که برای مدت کوتاهی می تواند لبخند را روی لبان شما بیاورد، می تواند شما از یک فرد عصبی به فردی آرام تبدیل کند.

تنفس عمیق: روش آخر تمدد اعصاب که نیازی به ابزار ندارد، تنفس طبیعی است. نفس عمیقی بکشید و تنش و اضطراب را با بازدم به بیرون بفرستید. به آرامی دم و بازدم داشته باشید؛ وقتی که هوا را داخل می دهید، مطمئن شوید که ریه هایتان کاملا از هوا پر می شود، سپس تمام این هوا را به بیرون بدمید. این دم و بازدم را تاجایی که می توانید و احساس راحتی می کنید ادامه دهید.

منبع: www.rd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *