فواید خوردن تخم مرغ

  • از

تخم‌مرغ از وعده‌های غذایی پرمصرف و پرطرفدار به ویژه به عنوان صبحانه است. تخم مرغ حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است. به خصوص اینکه منبع بسیار خوب ید و فسفر می باشد که ید برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان های بدن لازم می باشند.

اکثر مطالعات نشان می دهد که حتی خوردن ۳ عدد تخم مرغ در روز بی خطر است. در اینجا اتفاقاتی که با خوردن تخم مرغ به طور منظم در بدن تان رخ می دهد، را می توانید مرور کنید:

بهبود کلسترول خون:
در حالی که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است، اما تحقیقات نشان می دهد که وقتی تخم مرغ می خوریم کبد کلسترول کمتری را پردازش می کند. خوردن دو عدد تخم مرغ در روز کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش خواهد داد.

کاهش خطر بیماری های قلبی:
مصرف تخم مرغ به دلیل کاهش کلسترول بد یا ال دی ال منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی خواهد شد. واقعیت این است که افزایش کلسترول خوب یا اچ دی ال ناشی از مصرف تخم مرغ خطر سکته مغزی را نیز در افراد کاهش خواهد داد.

از دست دادن وزن:
پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ترویج احساس سیری شده و شما کالری کمتری دریافت خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد افرادی که در هنگام صبح از تخم مرغ استفاده می کنند، در طول روز کمتر به خوردن مواد غذایی با کالری بالا تمایل نشان می دهند.

بهبود سلامت چشم:
زرده تخم مرغ حاوی دو ماده مغذی به نام های لوتئین و زیگزانتین است که منجر به بهبود عملکرد چشم می شود. علاوه بر این تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین آ است و همانطور که می دانید یکی از علل اصلی کوری، کمبود این ویتامین محسوب می شود.

بهبود عملکرد مغز:
تخم مرغ سرشار از ماده ای به نام کولین است و تحقیقات نشان می دهد این ماده مغذی به ساخت غشاهای سلولی و تولید مولکول در مغز کمک می کند.

کم شدن خطر بیماری ها:
تخم مرغ حاوی مواد مغذی برای بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن است ضمن اینکه به تعادل هورمون های تیروئید کمک می کند. سلنیوم موجود در تخم مرغ این مزایا را دارد. در واقع یک عدد تخم مرغ حاوی ۲۲ درصد سلنیوم است.

بهبود وضعیت پوست و مو:
تخم مرغ حاوی ویتامین های ب ۱۲، ب ۵ و ب ۲ برای حفظ سلامت پوست و مو است. توجه داشته باشید که این مواد مغذی عملکرد سیستم عصبی را نیز بهبود می بخشند.

دریافت کافی امگا ۳:
این ماده غذایی حاوی مقادیر بالای امگا ۳ است. مصرف به اندازه چربی های امگا ۳ به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

کاهش تری گلیسیرید:
بر اساس مطالعات، مصرف ۵ عدد تخم مرغ در هفته میزان تری گلیسیرید را ۱۶ تا ۱۸ درصد کاهش می دهد. باید توجه داشته باشید که تری گلیسیرید بالا خود عاملی برای ابتلا به دیابت، حمله قلبی و فشار خون بالا در زنان و مردان است.

کاهش استرس:
کمبود اسیدهای آمینه ضروری در بدن عاملی برای ابتلا به استرس و اضطراب است. تخم مرغ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای مبارزه با علائم این دو عارضه روانی است.

منبع: آوای سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *