جرم گوش نشانه چیست؟

  • از

بعضی افراد هستند که هرچند وقت یکبار گوششان از موم (جرم گوش) پُر می شود و دیگر نمی‌توانند خوب بشنوند و سعی می‌کنند با گوش پاک کن یا هر وسیله دیگری، خود را از شر این مشکل رها کنند. در حالیکه این کار بسیار خطرناک است و امکان دارد باعث پارگی پرده گوش شود. درصورتی‌که تعریق می‌کنید، ترشح مایع از گوش به‌احتمال‌زیاد به دلیل راه پیدا کردن عرق به داخل گوش و مخلوط شدن با جرم گوش است. اما اگر عرق نکردیدو جرم گوش آبکی سبز یا زرد پررنگ است، این می‌تواند نشانه عفونت گوش باشد.

خشک یا چسبناک:
نوع جرم گوش می‌تواند سر نخ ژنتیکی را مشخص کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که بیشتر مردم قاره آسیا دارای جرم خشک و ساکنان قاره آفریقا و اروپا دارای جرم چسبناک یا خیس هستند.دلیل آن‌یک سازگاری ژنتیکی نسبت به آب‌وهوا ست که اجداد ما در آن تکامل پیداکرده‌اند.


دارای بوی قوی است:

این نوع جرم نشانه عفونت یا آسیب‌دیدگی در قسمت میانی گوش است و می‌تواند نشانه‌های متعددی داشته باشد از جمله مشکل دار شدن قسمت میانی گوش ،مشکل در حفظ تعادل،وزوز گوش ، احساس پری یا انسداد گوش. با داشتن این علایم حتماً به پزشک مراجعه کنید.

متوجه ترشح آن هستید:
عفونت یا پارگی در پرده گوش می‌تواند به رشد غیرطبیعی پوست منجر شود که ساختاری شبیه کیست دارد و باعث می‌شود کثیفی از گوش به کانال راه پیدا کندو به‌جای ترشح غیرقابل مشاهده که به آن عادت دارید جرم گوش به شکل قطره‌ای یا انبوه خارج می‌شود .احساس فشار و درد در گوش نیز می‌تواند براثر رشد غیرطبیعی پوست باشد.

انباشتگی جرم!
این مشکل نادر است و به‌جای این‌که جرم خود به خود و به طور طبیعی از گوش خارج شود در گوش تراکم پیدا می‌کند و به مرور زمان دچار علایمی مانند درد یا پری می‌شوید.

پوسته‌پوسته است:
این نشانه بیماری نیست بلکه در پی بالا رفتن سن جرم گوش به‌صورت پوسته‌پوسته در می‌آید.به‌طورکلی با بالا رفتن سن غدد خشک می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *