۶ ترکیب خوراکی که در درمان بیماری ها مفید است

  • از

هیچ غذایی به تنهایی نمی‌تواند در جلوگیری از بیماری‌ها تاثیر داشته باشد، اما اگر به طور متعادل در کنار یک غذای مناسب قرار گیرد، این ترکیب می‌تواند در سلامتی فرد بسیار موثر باشند. همه ما بی‌ آنکه بدانیم، در وعده ‌های غذایی ‌مان از خوراکی‌ ها و ترکیباتی استفاده می ‌کنیم که مصرف آنها فواید سلامتی بی‌ نظیری دارد؛ به این معنی که مصرف ترکیبی برخی خوراکی ها می‌ تواند خواص مفید آن ها را حتی در درمان بیماری ها بیشتر کند.

می توانید این ۶ ترکیب هوشمندانه را امتحان کنید تا بهره غذایی شما چند برابر شود:

ماست و گرانولا:
شروع روز شما می تواند با این ترکیب باشد. ماست حاوی پروبیوتیک ها برای افزایش باکتری های خوب روده و برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و افزایش سیستم ایمنی بدن است. غلات سبوس دار مانند گرانولا نیز باعث تعادل میزان باکتری های خوب و تغذیه آنها در سیستم گوارش می شود. مصرف هر دوی این ترکیبات به فرایند هضم بهتر در دستگاه گوارش کمک می کند.

چای سبز و لیمو:
مصرف لیمو، آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز را حفظ می کند. ویتامین ث موجود در لیمو بعلاوه آنتی اکسیدان های چای سبز سبب افزایش توانایی شناختی و پیشگیری از بروز آلزایمر و زوال عقل می شود.

برنج قهوه ای و پیاز و سیر:
ترکیبات سولفور موجود در پیاز و روی به جذب روی و آهن در غلات کاملی مانند برنج قهوه ای کمک می کند و علاوه بر آن منجر به افزایش سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم می شود.

ماهی قزل آلا و زردچوبه:
ترکیب اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی و کورکومین موجود در زردچوبه سبب فعال شدن آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی سینه می شود.

هویج و روغن زیتون:
بتاکاروتن موجود در هویج که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود، برای جذب بیشتر نیاز به چربی دارد و به درخشندگی پوست کمک می کند. ویتامین آ همچنین برای افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت ساخت سلولی بدن ضروری است.

کلم پیچ و روغن کنجد:
چربی خوب است یا حداقل می‌تواند خوب باشد، به شرط آنکه شما نوع مناسب آن را مصرف کنید. چربی‌های خوب (چربی‌های اشباع نشده، از جمله امگا ۳) خواص متعددی برای سلامتی، از جمله کاهش کلسترول خون، دارد. همچنین بدن شما برخی از انواع ویتامین ‌ها، مانند ویتامین کا که در تقویت استخوان ‌ها و انعقاد خون بسیار مهم است را نمی ‌تواند بدون چربی جذب کند.

منبع: آوای سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *