شش تمرین شناخته شده برای ارتقای شخصیت

  • از

هر آنچه که انجام می‌دهیم اعم از خوردن، لمس کردن، انجام وظایف و … همگی می‌توانند موجب تقویت مغز و افزایش کارایی آن شوند و یا نتیجه عکس بدهند. راه‌های متفاوتی برای افزایش کارایی و ارتقای شخصیت وجود دارد. متد سیورز را انتخاب کنید، روشی ترتیبی که شش تا از کارآمدترین تمرینات شناخته شده ارتقای شخصی را با هم ترکیب می‎کند. در حالی که برخی از افراد می‎توانند ساعت‎ها برای این تمرینات وقت بگذارند، تنها یک دقیقه برای هر تمرین –و به طور کلی شش دقیقه- طول می‎کشد که نتایج خارق‎العاده آن را ببینید.

فقط تصور کنید که شش دقیقه نخست روز این‎گونه آغاز شود:

دقیقه اول: س مثل سکوت

به جای آن که دکمه «snooze» یا چرت زدن را فشار دهید و سپس با استرس و خستگی روزتان را آغاز کنید، اولین دقیقه روز را به سکوتی هدفدار اختصاص دهید. به آرامی بنشینید، سکوت و آرامش را برقرار سازید و نفس‎های عمیقی بکشید. شاید به تمرکز بپردازید. بر روی خود متمرکز شوید و شرایط مطلوب ذهنی ایجاد کنید که شما را به سوی داشتن روزی کارآمد رهنمون کند.

شاید در آن لحظات به شکرگزاری و قدردانی از خداوند بپردازید. زمانی که در سکوت می‎نشینید، ذهن‎تان را آرام میکنید، به بدن‎تان آرامش می‎بخشید و اجازه می‎دهید که استرس از بدن‎تان خارج شود. شما با این کار مفهومی عمیق‎تر از وضوح، هدف و جهت‎یابی خواهید یافت.

دقیقه دوم: ت مثل تصدیق

برگه تصدیق خود را بیرون بیاورید و شروع به خواندن آن کنید؛ برگه تصدیق برگه‎ای‎ست که در آن جملاتی نوشته‎اید که پتانسیل نامحدود، اهداف مهم و کارهای موردنیاز برای رسیدن به آن‎ها را به شما یادآوری می‎کند. خواندن جملاتی که توانایی‎تان را به شما یادآوری می‎کند، انگیزه‎بخش خواهد بود. دیدن کارهایی که باید انجام دهید به شما انرژی مجددی می‎بخشد تا روی آن‎چه باید امروز انجام دهید تا زندگی‎تان را به مرحله بعدی ببرید، تمرکز کنید.

دقیقه سوم: ت مثل تجسم

چشمان‎تان را ببندید و تصور کنید زمانی که به اهداف‎تان دست یابید چه احساسی خواهید داشت و زندگی‎تان چگونه خواهد بود. دیدن چشم‎انداز ایده‎آل عقیده‎تان به ممکن بودن آن و تمایل‎تان به تبدیل کردن آن به واقعیت را افزایش خواهد داد.

دقیقه چهارم: ن مثل نرمش

بلند شوید و برای شصت ثانیه بدن‎تان را حرکت دهید. این مقدار زمان برای افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز کافی است. شما می‎توانید به سادگی یک دقیقه بالا و پایین بپرید، شنای سوئدی یا بشین پاشو انجام دهید. نکته در این است که شما ضربان قلب‎تان را افزایش دهید، انرژی ایجاد کنید و توانایی‎تان در هشیاری و تمرکز را افزایش دهید.

دقیقه پنجم: خ مثل خواندن

کتابی را که در حال حاضر مشغول خواندن آن هستید، بردارید و یک یا دو صفحه بخوانید. ایده جدیدی بیاموزید، چیزی که بتوانید در طول روز به کار بگیرید و به بهبود نتایج کاری یا عاطفی‎تان کمک کند. چیز جدیدی کشف کنید که بتوانید از آن برای تفکر بهتر، احساس بهتر و زندگی بهتر بهره بگیرید.

دقیقه ششم: ن برای نوشتن

دفترچه‎تان را بردارید و یک دقیقه وقت صرف نوشتن چیزی کنید که شکرگزارش هستید و به آن می‎بالید. همچنین سه نتیجه‎ای را که می‎خواهید در آن روز کسب کنید نیز بنویسید. با انجام این کار، شما وضوح کار و انگیزه‎ای را که برای دست به کار شدن به آن نیاز دارید، ایجاد می‎کنید.

امروز شروع کنید

اگر روزتان را با گذراندن این شش دقیقه آغاز کنید، چه احساسی خواهید داشت؟ کیفیت آن روز و زندگی‎تان چقدر بهبود خواهد یافت؟ همه ما موافق هستیم که سرمایه‎گذاری حداقل شش دقیقه زمان برای تبدیل شدن به شخصی که برای کسب زندگی مورد علاقه‎مان باید باشیم، نه تنها منطقی‎ست که یک باید به تمام معناست.

منبع: مجله خلاقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *