چای موز؛ نوشیدنی برای رفع بی خوابی

  • از

بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که افراد بسیاری با آن مواجه می شوند. خواب تاثیر زیادی در سلامت فرد دارد به همین دلیل افراد برای رفع بی خوابی از روشهای مختلفی استفاده می کنند. عوامل مختلفی در بی خواب نقش دارند از جمله استرس، افسردگی و اضطراب. هر اندازه که شما بیشتر به این مشکلات فکر کنید، بیشتر از بی‌خوابی رنج خواهید برد. علاوه بر این مسائل، بی‌خوابی می‌تواند ناشی از تغییرات فشار خون در نتیجه مصرف کردن داروهایی نظیر مسکن و آنتی هیستامین باشد.

قرص‌های خواب‌آور شاید در کوتاه مدت موثر باشند، اما در دراز مدت می‌تواند منجر به بی‌خوابی و پایین آوردن کیفیت خواب شوند. دلیل این مسئله نیز وجود ترکیبات مضر در این قرص‌ها است. سرگیجه، معده درد و یبوست از جمله عوارض مصرف این قرص‌ها است. از طرف دیگر، کم خوابی و بی‌خوابی مشکلات عدیده‌ای را چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت به همراه دارند: سرطان، دیابت، چاقی و مشکلات حافظه.

حال برای برطرف کردن مشکلات مربوط به خواب چه باید کرد؟ تهیه این چای کار ساده‌ای است و احتمالا تمام مواد مورد نیاز برای تهیه آن را از قبل در خانه داشته باشید. چای موز حاوی مواد طبیعی است و می‌تواند در زمینه بی‌خوابی معجزه کند.

موز و پوست آن سرشار از منیزیم و پتاسیم است. منیزیم ماده‌ای کارآمد برای رفع مشکلات خواب است. از آنجایی که برای تهیه این چای به پوست موز هم نیاز دارید، حتما مراقب باشید که از موزهای کاملا ارگانیک استفاده کنید که عاری از هرگونه مواد شیمیایی و آفت کش باشد.

تهیه این چای کار ساده‌ای است و تنها ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. مواد مورد نیاز عبارتند از:

یک موز ارگانیک
کمی آب
کمی دارچین

در ابتدا باید دو سر موز را جدا کرده و سپس پوست آن را بگیرید. پس از آن، موز را داخل ظرف حاوی آب جوش انداخته و پوست آن را نیز اضافه کنید. اجازه دهید تا موز و پوست آن به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشد.

در آخر با استفاده از یک صافی، آب را داخل لیوان ریخته و کمی بر روی آن دارچین بزنید. زمان استفاده از چای موز نیز بسیار مهم است. کافی است آن را پیش از خواب استفاده کنید تا خواب خوبی را تجربه کنید. چای موز ترکیبی طبیعی و موثر برای رفع مشکلات مربوط به خواب است.

منبع: فرادید

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *