چگونه از چین و چروک های پوست به طور طبیعی جلوگیری کنیم

  • از

بسیاری از افراد به پوست خود بسیار اهمیت می دهند چون معتقدند تاثیر بسزایی در زیبایی دارد. این افراد گمان می کنند که تنها راه محافظت از پوست برابر چین و چروک استفاده از کرم های گران قیمت و مراجعه به متخصص پوست است به همین دلیل هزینه های بسیاری خرج می کنند در حالی است که با شیوه هایی ساده و کم هزینه می توان پوستی صاف داشت. در ادامه به مهم ترین این شیوه ها اشاره می کنیم:

ماساژ پوست

بارها و بارها تحقیقات و آزمایشات مختلف نشان داده اند که ماساژ پوست می تواند از ظهور زودهنگام چروک های پوستی در سنین جوانی جلوگیری کند. به همین خاطر توصیه می شود، پس از شست و شوی پوست قسمت میان دو ابرو، پیشانی و گونه ها را با انگشت اشاره ماساژ دهید. چنین کاری با فعال ساختن عضلات پوست موجب تقویت جریان گردش خون می شود و در نهایت به سرزندگی پوست کمک شایانی می کند. برای نتیجه گیری بهتر پیش از هر بار ماساژ بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

رژیم غذایی صحیح

یکی از ضروری ترین اقدامات اطمینان یافتن از رژیم غذایی صحیح و مفید برای بدن و پوست است. رژیمی که در آن خبری از غذاهای پر چرب نباشد و در عوض پر باشد از میوه و سبزیجاتی که درصد بالایی ویتامین C، فیبر، پروتئین و دیگر ویتامین ها را درون خود جای داده اند. علاوه بر این؛ سهم قابل توجهی برای ماهی در سبد غذاییتان قائل شوید. ماهی نه تنها سرشار از فسفر است بلکه به دلیل امگا ۳ و دیگر اسیدهای چربی خاصیتی شبیه مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان پیدا می کند و نقش بسیار مهمی در عدم بروز چروک های پوستی ایفا می کند. فراموش نکنید، غذاهای چرب و شیرین موجب تسریع روند ظاهر شدن چروک ها روی پوست می شوند.

نوشیدن آب

این توصیه را جدی بگیرید. در کنار انواع مایعاتی که مصرف می کنید نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید. از نوشیدنی های گاز دار، آب میوه های آماده و دیگر نوشیدنی های صنعتی تا جای ممکن پرهیز کنید؛ چراکه این نوشیدنی ها نه تنها فایده ای برای بدن ندارند بلکه به دلیل قند فروان منشأ بیماری های مختلف و پیری پوست نیز می گردند.

از نور خورشید دوری کنید

علی رغم این واقعیت که نور خورشید مهم ترین منبع تأمین ویتامین D است؛ ولی قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم آن می تواند موجب آفتاب سوختگی و صد البته چین و چروک شود. این تأثیر به ویژه در اطراف لب، دور چشم ها و پیشانی دیده می شود. بنابراین ضمن استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی تا جای ممکن از مکان هایی که نور آفتاب در آنها به صورت مستقیم می تابد جلوگیری کنید.

منبع: شفقنا زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *