شش غذای طبیعی برای تعادل هورمون های پوست

  • از

مردم همیشه دنبال کشف اسرار زیبایی و سلامت پوست هستند و گاهی برای داشتن آن هزینه های زیادی می پردازند. از بین تمام هورمون ها، تنها هورمونی که اغلب باعث خراب شدن پوست می شود هورمون تستسترون است بنابراین باید سطح این هورمون را به حالت تعادل نگه داشت.

در زیر ۶ غذای طبیعی فوق العاده برای پوست و تعادل هورمون ها معرفی می شود.

کینو-آ
امروزه کینو-آ بسیار محبوب شده است، همان‌طور که باید باشد. این ماده‌ی غذایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های اصلی و مواد معدنی مانند پروتئین و منیزیوم است. اما این همه‌اش نیست، این ماده نیز می‌تواند سطح هورمونی را متعادل کند. متخصصان بر این باورند که به دلیل این‌که کینو-آ‌ها کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای هستند که دارای پروتئین‌های فراوان است، از دیگر انواع غلات بهتر است. کینو-آ سطح قند خون را متعادل نگه می‌دارد. به همین دلیل، سطح قند خون به‌طور ناگهانی افزایش نمیابد و سطح آندروژن در بدن ثابت می‌ماند. نان و برنج را جایگزین کینو-آ بکنید، دو فنجان کینو-آ در هفته توصیه می‌شود. البته هر چه بیش‌تر بهتر.

مغر بادام
این نوع مغزها مانند هر مغز سالم دیگری برای پوست‌تان خوب است. اما بادام میزان هورمون آدیپونکتین را افزایش می‌دهد که اتفاقاً قند خون را در کم‌ترین میزان حفظ می‌کند. این به نوبه‌ی خود، منجر به کاهش سطح آندروژن می‌شود. محققان نیز کشف کرده‌اند که مصرف این مغزها میزان هورمون‌هایی مانند تستسترون را که به‌طور معمول در بدن مردان یافت می‌شود، کاهش می‌دهد. این هورمون‌های مردانه منجر به خشک شدن و شل شدن پوست می‌شود. متخصصان مصرف ۱۱ مغز بادام در روز را توصیه می‌کنند.

آووکادو
این میوه نیاز به معرفی ندارد. این میوه‌ها خوشمزه هستند و فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. متخصصان بیان می‌کنند که مانند چربی‌های سالم دیگر ( روغن زیتون و نارگیل)، آووکادو می‌تواند به تولید کلسترول خوب کمک کند، که هنگام ترکیب هورمون‌ها این ماده ضروری است. ترکیب شدن هورمون‌ها‌ّ گردش بهتر خون و آزاد شدن چنین هورمون‌هایی را به همراه دارد و پوست را سالم و براق می‌کند. فایده‌ی دیگر مصرف آووکادو به دلیل داشتن چربی‌های سالم‌، این است که لایه‌های چربی پوست تقویت می‌شوند و غشاها تقویت ومحکم می‌شوند. این باعث می‌شود که پوست رطوبت‌اش را حفظ کند و شاداب و زنده باشد.

به این نکته توجه کنید: یک نصفه آووکادو در روز تمام چیزی است که شما به‌منظور دریافت چربی خوب برای سیستم‌تان نیاز دارید، همراه با فیبر، پتاسیوم، و میزان زیادی عناصر عالی و سالم. این میوه لوتئین هم دارد که از پوست در برابر اشعه‌های مضر و آسیب رسان خورشید محافظت می‌کند.

سالمون
بعضی‌ها ممکن است این ماهی را به دلیل این‌که فواید عالی برای مغز و قلب فراهم می‌کند، ماهی شگفت‌انگیز بنامند. ولی هنگامی‌که نوبت به تنظیم سطح هورمون می‌رسد، این ماهی فوق‌العاده است. اگر آووکادو چربی‌ّهای سالم دارد، سالمون بعضی از این‌گونه چربی‌ها را به شکل اومگا۳ و اسیدهای چرب دارد. اومگا ۳‌ها، هنگامی‌که نوبت به ترکیب کلسترول و هورمون‌ّها می‌‌رسد، پایه‌ی اصلی هستند. ویژگی دیگر سالمون این است که مصرف ‌آن می‌تواند مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما را کاهش دهد زیرا ماهی می‌تواند با التهاب هم بجنگد. متخصصان توصیه می‌کنند مصرف ۴ اونس (۱۱۲ گرم) سالمون دو بار در هفته معجزه می‌کند.

زرده تخم‌مرغ
متخصصان بر این امر توافق دارند که اگر چه زرده تخم‌مرغ دارای سطح بالایی از کلسترول است، کلسترول‌های خوب زیادی هم دارد. در حقیقت، کلسترولی که این ماده‌ی غذایی دارد، نوعی کلسترول است که شما برای تولید هورمون‌ّها به آن نیاز دارید.

و با این تولید هورمون، پوست به طور طبیعی نرم‌تر و انعطاف‌پذیر می‌شود. مصرف روزانه یک تخم‌مرغ در روز توصیه می‌شود.

بروکلی
اگر می‌خواهید هورمون‌های‌تان تنظیم شود، این گیاه خاص همراه با اسفناج و کلم بروکسل (کلم فندقی) موکدا توصیه می‌شوند. گیاهان برگدار به طور طبیعی ترکیباتی را تولید می‌کنند که قابلیت کبد را برای متابولیسم استروژن افزایش می‌دهد. برای زنان، استروژن به دلیل این‌که سطح کلاژن را افزایش می‌دهد، هورمون اصلی است. کلاژن پروتئینی است که باعث سفتی و استحکام پوست می‌شود. این ماده نیز جریان خون به پوست را آسان می‌کند به‌طوری که می‌تواند بعد از این‌که آسیب دید خودش به سرعت خوب شود. متخصصان بیان می‌کنند هنگامی‌‌که سطح استروژن در بدن‌تان کاهش میابد، سینه‌ها کوچک می‌شوند و به داخل بدن کشیده می‌شوند. مصرف روزانه‌ی نصف فنجان گیاه برگدار تیره توصیه می‌شود.

منبع: مجله ملنس بین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *