راهنمای صندلی­ ایمنی­ کودک در ماشین

  • از

با توجه به اینکه جوامع امروز شهری گسترش یافته اند، نقش اتومبیل در سفرهای درون و برون­ش شهری، افزایش یافته است. بنابراین بحث ایمنی سرنشینان خودروها نیز بیشتر از گذشته مورد توجه قرارگرفته­ است. کودکان سرنشینان نحیف و آسیب‌پذیرتر خودروها هستند که برای محافظت از آنها ‌باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشید. یکی از وسایل محافظت از کودکان در برابر حوادث رانندگی صندلی­ ایمنی­ کودک است که نقش غیرقابل انکاری در حفاظت از کودکان بر عهده دارد.
در مطلب زیر طرز صحیح استفاده از صندلی کودک آورده شده است.

تا یک‌سالگی

فرزند شما تا قبل از یکسالی باید داخل صندلی بچه و رو به پشت خودرو نشسته باشد.

یک تا ٣ سالگی

فرزندتان را تا آنجایی که ممکن است در حالت روبه عقب بنشانید. این بهترین راه برای امن نگه داشتن او در هنگام حوادث احتمالی است. به یاد داشته باشید بهتر است فرزندتان تا وقتی که به حد استانداردهای قد و وزن لازم برای استفاده از کمربند ایمنی نرسیده باید در همین حالات توی خودرو بنشیند، اما اگر نمی خواهید، بدانید که در یک تا سه سالگی می توانید با استفاده از بندهای مخصوص صندلی بچه را رو به جلو برگردانید.

۳ تا ٧ سالگی

تا رسیدن به سن استاندارداستفاده از کمربند ایمنی حتما صندلی مخصوص فرزند خودتان را با بند مهار کنید، اما کم کم می توانید به جای صندلی مخصوص کودک از صندلی تقویتی استفاده کنید. البته فرزندتان همچنان باید در صندلی عقب بنشیند.

۷ تا ١٢ سالگی

تا زمانی که فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شود که بتواند از کمربند استفاده کند همچنان او را درصندلی تقویت شده قرار بدهید. حواستان باشد که کمربند ایمنی باید به صورت درست طوری که شکم را پوشانده و از روی شانه ها رد شود مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *