اسرارجوانی مادر دوقلوهای تلگرامی

 شاید شما هم عکس دو خواهر دوقلو همراه مادرشان را در فضای مجازی دیده ‌باشید و از چهره جوان این مادر کنار دخترانش تعجب کرده باشید.

مجله سیب سبز – نیلوفر جامه‌‌بزرگی: شاید شما هم عکس دو خواهر دوقلو همراه مادرشان را در فضای مجازی دیده ‌باشید و از چهره جوان این مادر کنار دخترانش تعجب کرده باشید. حق با شماست؛ کمتر کسی است که با دیدن این عکس به مغزش خطور کند که خانم سمت چپ مادر دو دختر است. این عکس‌ بارها در فضای مجازی چرخیده و موجب تعجب بسیاری از افراد شده است. «کایلان» جوان با قرار دادن عکس‌اش همراه مادر خود در ساعات اولیه 30000لایک دریافت کرد و تنها با قرار دادن پنج عکس در صفحه شخصی خود توانست تعداد زیادی فالوور که دوست داشتند عکس‌های بیشتری از مادر جوان و سرزنده او را ببینند، به‌دست آورد.

شاید مردم با دیدن چهره مادر این دو دختر تحقق آرزوی جوان ماندن را دست یافتنی‌تر حس می‌کنند و در دل‌شان چراغ امیدی برای دور زدن پیری روشن می‌شود؛ شما چطور؟ شاید شما هم دل‌تان می‌خواهد زمان را متوقف کنید و در جوانی بمانید؟ مطلب زیر را بخوانید تا بیشتر درباره راه‌های سالم زیستن بدانید.

اسرارجوانی مادر دوقلوهای تلگرامی

از چشمه جوانی نوشیده؟

درحالی که مدتی از انتشار این عکس می‌گذرد، هنوز تعداد زیادی از کاربران می‌گویند، باور اینکه «تینا» مادر دو دختر باشد، برای‌شان سخت است؛ به‌نظر آنها تفاوتی بین مادر و دختران در عکس به چشم نمی‌خورد. کامنت‌های جالبی زیر این عکس وجود دارد و عده‌ای می‌گویند اگر این سه خانم لباس‌هایی یکسان بپوشند، کسی نمی‌تواند مادر را از دخترانش تشخیص دهد. عده‌ای دیگر هم می‌گویند، شاید او از چشمه‌ جوانی یا اکسیر جادویی جوانی نوشیده است که کوچک‌ترین آثار افتادگی و چروک پوست در گردن و صورت او پیدا نیست.

چرا پیری سراغم نیامده؟

تینا که  این روزها در آستانه 35 سالگی است به چهره‌ای معروف در شهرش تبدیل شده است، در مصاحبه با مجله اچ‌ال‌ام نیوز می‌گوید: وقتی با دخترانم بیرون می‌روم، کمتر کسی است که تشخیص دهد من مادر دوقلوها هستم. این خانم آمریکایی درباره راز جوانی خود می‌گوید، من آب زیادی می‌نوشم و همیشه سعی کرده‌ام از استرس دوری کنم. او در ادامه می‌گوید، مهم‌ترین نکته‌ای که نگذاشته گرد پیری بر چهره‌ام بنشیند، داشتن درونی آرام است. من همیشه سعی کرده‌ام از افکار منفی دوری کنم و درون و افکاری زیبا داشته ‌باشم.

شاید جوانی را به ارث برده

به گفته دکتر سعید رضا غفاری، ژن‌ها نقش مهمی در پیر شدن یا جوان ماندن ما دارند، برخی ژن‌ها هم با بیمار کردن ما باعث پیری زودرس می‌شوند. البته هنوز ژنی برای جوان ماندن شناخته نشده است و علت پیری را نمی‌توان مانند سندرم دان یا ‌تالاسمی در ژنی جست‌وجو کرد. امروزه انسان نتوانسته با دستکاری ژنی خاص فردی را جوان نگه دارد یا درباره آینده جوان ماندن فرزندانش نظری دهد یا جهشی در ژن‌ها برای جوان ماندن انجام دهد.

می‌توانیم ژن خوبی را برای فرزندان‌مان به ارث بگذاریم؟

دکتر غفاری می‌گوید، علم اپی‌ژنیک معتقد است که محیط نامناسب می‌تواند در نسل‌های بعد تاثیر بگذارد. مادری که غذاهای نامناسب می‌خورد به احتمال زیاد نمی‌تواند، فرزند سالمی را به دنیا بیاورد اما تغییر ژن‌ها به آهستگی صورت می‌گیرند و نمی‌توان تنها با یک نسل عمر را افزایش داد یا میانگین قدی را بالا برد. البته با تغییر شیوه زندگی می‌توان تاثیر کمی روی نسل بعد گذاشت؛ ولی به قولی نمی‌توان با خوردن غذاهایی خاص رنگ پوست یا قد  کودک را تغییر داد.

سبک زندگی تینا چقدر موثر است؟

دکتر غفاری معتقد است که افزایش طول عمر غیر‌ممکن نیست؛ ضرب‌الاجلی برای زندگی ژن‌های ما وجود ندارد. سلول‌های ما با تاریخ مصرف آفریده نشده‌اند و تنها عوامل محیطی است که ما را به سمت پیری می‌برد. در گذشته به‌علت رعایت نکردن بهداشت عمومی، تغذیه نامناسب و پایین بودن سطح علم بسیاری از مردم تنها تا 30سالگی عمر می‌کردند. اجداد ما باوجود اینکه زودتر بچه‌دار می‌شدند، کمتر شاهد بزرگ شدن نوادگان‌شان بودند.

امروزه میانگین طول عمر بالاتر رفته و ممکن است، این رقم همچنان سیر صعودی داشته باشد. بالا رفتن طول عمر از نظر تئوری کاملا امکان‌پذیر است و با بهبود شرایط زندگی، تغذیه و تحرک کافی می‌توان آسیب‌پذیری بدن را کاهش داد. احتمالا مادر دوقلوها هم علاوه بر ژن مناسب که همانند رنگ پوست و مو به ارث برده، شیوه زندگی سالمی را هم انتخاب کرده و جوان مانده است.

راز سلامت در تغذیه سالم

دکتر هاشمی می‌گوید، راز سلامت در رژیم غذایی متنوع است. افرادی که به بهانه رژیم برای زیبا شدن هیکل خود یا به علت بی‌توجهی، گروه‌های مختلف غذایی را به بدن خود نمی‌رسانند، هر لحظه به پیری نزدیک‌تر می‌شوند. اگر دوست دارید مثل خانم «تینا» جوان بمانید، وعده‌های غذایی را حذف نکنید، در غذا خوردن هم زیاده‌روی نکنید. نان و غلات و گوشت و لبنیات و جانشین‌های آنها، همه در سلامت بدن شما تاثیر دارند و برای جوان ماندن باید نقشه هرم غذایی را جلوی چشمان خود بگذارید و از آن پیروی کنید.

شاید مکمل مصرف کرده؟

دکتر هاشمی در ادامه می‌گوید، با رعایت رژیم غذایی مناسب نیازی به استفاده از مکمل‌های خاصی نیست و استفاده از مکمل‌ها هم به اقلیم و عادات غذایی مردم هر کشور بستگی دارد. افرادی که از نور آفتاب دورند، باید از مکمل ویتامین‌D استفاده کنند. اگرچه در بسیاری از شهرهای ایران آفتاب کافی وجود دارد اما کمتر کسی در معرض تابش نور آفتاب قرار می‌گیرد. مصرف این مکمل با نظر پزشک می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد. ید نیز نقش مهمی در سلامت ما دارد و میزان مصرف آن در کشور به حد کافی نیست؛ بهتر است برای حفظ سلامت از مکمل ید هم استفاده کنید.

همه چیز به اندازه

درست است که تنوع غذایی مهم است اما در طرف دیگر پیکان سلامت به سمت تعادل است. دکتر هاشمی معتقد است، سالم‌ترین غذاها هم اگر به اندازه مصرف نشوند، می‌توانند شما را بیمار کنند و شادابی را از شما بگیرند. قبل از استفاده از هر غذایی به میزان فعالیت بدنی خود توجه داشته ‌باشید؛ درست به‌همین دلیل است که استفاده از رژیم غذایی دیگران لزوما برای شما مناسب نیست. باید رژیم غذایی مناسب با سن، جثه و فعالیت بدنی خود داشته باشید تا چهارستون بدن‌تان سالم بماند.

اصولی پخت و پز کنید

غیر از تعادل و تنوع باید حواس‌تان به شیوه پخت و پز هم باشد. بهترین غذاها هم ممکن است با شیوه نادرست طبخ ارزش غذایی خود را از دست بدهند. به‌طور حتم «تینا» جوان هم بهداشت را در آشپزخانه و تغذیه‌اش رعایت کرده. استرس را از خود دور کنید و در خانه غذاهای تازه طبخ کنید. استفاده از کنسروها  نمی‌توانند چهره‌ شادابی را نصیب شما کنند. در مصرف چربی‌ها هم دقت کنید و به بهانه طعم بهتر و خوشمزه شدن غذا از روغن‌های جامد استفاده نکنید. خوردن زیاد شکلات و شکر هم می‌تواند شادابی و جوانی را از‌بین ببرد. به جوانی خودتان رحم کنید و میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید.

لیوان، لیوان آب بنوشید

تینا می‌گوید نوشیدن آب کافی نقش مهمی در جوانی او دارد. دکتر ‌هاشمی هم مفید بودن نوشیدن آب را تایید می‌کند و می‌گوید، هر فرد باید روزانه 7 تا 8‌لیوان آب بنوشد. بدن ما برای انجام واکنش‌های شیمیایی به‌ازای هر کیلو کالری به یک سی‌سی آب نیاز دارد. آب برای انجام سوخت‌وساز بدن و دفع سموم آن نقش حیاتی دارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که تینا با نوشیدن آب توانسته سموم بدن  و مواد زائد بدنش را به خوبی دفع کند. او بی شک شادابی و جوانی  پوستش را مدیون برنامه غذایی مناسبش است.

اسرارجوانی مادر دوقلوهای تلگرامی

از آفتاب و دود و دم دور بوده؟

دکتر داوودی می‌گوید، نورآفتاب باعث چروک شدن پوست می‌شود همچنان که کشاورزان یا افرادی که در معرض آفتاب هستند پوست خوبی ندارند. در این بین کسانی که سولار می‌کنند، پیری را نصیب پوست خود می‌کنند. در‌واقع بدن برای فرار از آسیب‌های ناشی از آفتاب تغییر رنگ می‌دهد و تیره می‌شود. دود و دم ‌و قلیان هم باعث کاهش طراوت پوست می‌شود، پزشکان با انتشار عکس‌هایی از دوقلوهای همسان که یکی از آنها سیگاری بوده، تاثیر سیگار را روی پوست نشان داده‌اند.

پوست سالم را از کجا آورده؟

به گفته دکتر داوودی، ارث نقش مهمی در سلامت پوست دارد. هر فرد بخش زیادی از جوانی یا پیری پوست خود را از والدینش به ارث می‌برد. به‌طور حتم نمی‌توان از تاثیر محیط هم غافل شد، افرادی که استرس کمتری دارند، پوست‌شان به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای شاداب‌تر و با چین و چروک کمتری است. دانشمندان با آزمایش روی دوقلوهای همسان تاثیر استرس بر پوست را به‌طور حتم به اثبات رسانده‌اند؛ همان‌طوری که این مادر جوان گفته ‌است، نداشتن استرس نقش مهمی در جوانی‌اش داشته است.

به‌موقع خوابیده است؟

کسانی که به‌علت شرایط شغلی یا مشکلات کاری و استرس کمتر می‌خوابند، پوست سالمی ندارند. افرادی که از کیفیت خواب خود راضی هستند، به احتمال کمتری پیر می‌شوند.

کرم‌های زیبایی استفاده کرده است؟

دکتر داوودی می‌گوید، این کرم‌ها هیچ تاثیری در به‌تاخیر انداختن پیری پوست ندارد. تا زمانی‌که از کرم‌ها استفاده می‌کنید پوست شما شاداب و جوان است و با قطع داروها دوباره پوست به شرایط اولیه باز‌می‌گردد. استفاده از کرم‌ راه‌حل مفیدی نیست و بهتر است به تغذیه و خواب و استرس خود اهمیت بیشتری دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *