نشانه های نارسایی قلب در کودکان

  • از

نارسایی قلب، نوعی بیماری است که ممکن است حتی در سالهای اولیه تولد نیز انسان را گرفتار می‌کند. این بیماری معمولاً به دلایل مختلفی در کودکان بروز می‌کند که از میان آنها می‌توان به کاردیومیوپاتی (بیماری سلول قلب)، کم خونی شدید و همچنین نواقص مادرزادی اشاره کرد.
دکتر کوروش وحید شاهی با اشاره به نشانه‌های نارسایی قلب در کودکان می‌گوید: نشانه‌های این بیماری در سنین مختلف،‌ متفاوت است برای مثال اختلال در شیرخوردن،‌ وزن نگرفتن و عفونت‌های مکرر تنفسی نشانه هایی است که نوزاد در دوران شیرخوارگی، با آن مواجه می‌شود. درحالیکه با افزایش سن کودک،‌ بیماری او با تنگی نفس در هنگام فعالیت و حتی بازی‌های کودکانه و سرفه‌های مزمن نمایان می‌شود.
رئیس پنل کودکان پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران می‌افزاید: اگر برای نارسایی قلب در کودکان علت زمینه‌ای مشخصی وجود داشته باشد می‌توان بیماری را درمان کرد. اما در مواردی که علت بیماری، ‌نقایص مادرزادی یا کاردیومیوپاتی پیشرفته یا همان مشکل سلول‌های قلب است، روشهای درمانی تنها شرایط بیمار را بهبود می‌بخشند و نمی‌توانند بیماری را ریشه کن کنند.
این متخصص قلب و عروق در خاتمه با تأکید بر درمان‌های جدید این بیماری، خاطر نشان می‌کند: استفاده از سلول‌های بنیادی، داروهای نسل جدید و حتی پیوند قلب راه‌های جدیدی است که توانسته به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کند.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *