چای زنجبیل و زردچوبه، چربی سوز و انرژی زا

  • از

چای زنجبیل و زردچوبه نوشیدنی است که خواص دارویی فراوانی دارد و مصرف آن در صبح می‌تواند علاوه بر چربی‌سوزی شما را تا شب پرانرژی نگه دارد.
نوشیدن چای زنجبیل و زردچوبه در صبح می‌تواند تا شب انرژی بدن شما را تامین کند و خستگی و کسالت را در طول روز از شما دور کند و از همه مهم‌تر از بدن شما در مقابل سرطان مراقبت می‌کند.

وجود کافئین در این چای می‌تواند متابولیسم بدن شما را افزایش دهد. علاوه بر این، این چای سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنول است.
وجود زردچوبه و زنجبیل باعث می‌شود این چای خاصیت ضدالتهابی داشته باشد. بر اثر برخی بیماری‌ها، برخی ورزش‌ها، فشار به برخی ماهیچه‌ها و مفاصل برخی نقاط بدن دچار تورم و التهاب می‌شوند که این چای می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
علاوه بر این، بیشتر چای‌ها برای اینکه طعم بهتری داشته باشند همراه با مواد شیرین‌کننده همچون قند مصرف می‌شوند و می‌توانند سبب افزایش قند خون شوند اما این چای می‌تواند بدون نیاز به مواد شیرین‌کننده طعم بسیار خوبی داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل:
2 قاشق چای‌خوری گل بامیه
1 قاشق چای‌خوری چای سبز
1 قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه
1 قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل
2 عدد چای کیسه‌ای ماته یا چای پاراگوئه

طرز تهیه :
در کتری بزرگ 8 فنجان آب بریزید و بگذارید داغ شود، چای‌های کیسه‌ای را به آن اضافه کنید و بگذارید سرد شود. آن را در ظرف شیشه‌ای بزرگی بریزید. سایر مواد بالا را به آن اضافه کنید و آن را در صبح استفاده کنید تا از مزایای فوق‌العاده آن در طول روز بهره ببرید.
منبع: theheartysoul
جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *