زردچوبه و تاثیر آن بر درمان دیابت نوع 2

  • از

ترکیب زردچوبه با چربی اُمگا ۳ می تواند در به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ موثر واقع شود.

محققان انگلیسی معتقد هستند که ادویه های هندی همراه با چربی اُمگا ۳ می تواند باعث به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از شروع دیابت نوع ۲ شود.

تحقیقات جدیدی که دانشمندان روی ۸۰ داوطلب استرالیایی انجام داده اند، نشان می دهد که کاهش التهاب سیستمیک بدن باعث ایجاد اثرات ترشح انسولین در بدن و عملکرد آن شده که علت ریشه ای در ایجاد دیابت نوع ۲ دارد.

«مانوهار گارگ»، عضو گروه پژوهشی دانشگاه نیوکاسل انگلستان، در این رابطه می گوید: «در غذاهای هندی دو ترکیب زیستی فعال از قبیل کورکومین (زردچوبه) و چربی اُمگا ۳ وجود دارد که در این پروژه تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت. هر دو ترکیب عامل ضدالتهاب هستند.»

در این پروژه تحقیقاتی داوطلبان به چهار گروه تقسیم شدند. یک گروه تنها کورکومین دریافت کردند. به گروه دوم فقط چربی اُمگا ۳ داده شد. گروه سوم هر دوی این مواد را دریافت کردند و گروه چهارم بدون دریافت این مواد به عنوان گروه شاهد در نظر گرفته شدند.

«گارگ» در ادامه توضیحاتش عنوان کرد: «مکانیسم ضدالتهابی کورکومین و چربی اُمگا ۳ متفاوت است بنابراین ما در آزمایش های خود به این فرضیه توجه کردیم؛ آنها یکدیگر را کامل کرده و از درمان اشتراکی فراتر از اثرات فردی خود، برخوردار هستند.»

او در ادامه افزود: «ما معتقدیم که این ترکیب، بی خطر و بدون عوارض جانبی بوده و به نظر می رسد که می توان آن را به عنوان دارویی موثر برای کنترل و مدیریت بیماری دیابت در نظر گرفت.»

کورکومین جزء فعال ادویه زردچوبه محسوب شده و دارای خواص ضدالتهابی است. این ماده برای درمان کبودی، رگ به رگ شدن، زخم و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *