راههای حفظ سلامت و جوانی

سلامتی و تندرستی یکی از نعمت هایی است که همه افراد به دنبال آن هستند. تغذیه سالم یکی از راههای رسیدن به سلامتی است، البته با تغذیه سالم می توان پوست جوان و زیبا هم داشت به جای اینکه هزینه های مالی زیادی صرف کنید بهتر است راههای زیر را امتحان کنید:

تقویت کننده مغز؛ زغال اخته:
این میوه حاوی مقادیر زیادی فلاونوئید است که برای کمک به تقویت حافظه بلند مدت و کوتاه مدت می تواند بسیار مفید باشد.

جوان ماندن پوست؛ انگور:
پوست انگور قرمز حاوی رسوراترول است که خاصیت ضد التهابی دارد. مطالعات متعددی نشان داده اند که رسوراترول از پوست در برابر تشعشع مضر آفتاب که می تواند منجر به سرطان پوست شود، محافظت می کند.

از بین برنده چاقی شکم؛ جو:
استفاده از غلات سبوس دار مانند جو که منبع بزرگی از پروتئین محسوب می شود، چربی شکمی را تا ۱۰ درصد نسبت به کسانی که این غلات را مصرف نمی کنند، کاهش می دهد.

از بین برنده سرطان؛ لوبیا:
برای کمک به محاظفت در برابر سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات می توانید مقادیر زیادی انواع حبوبات خشک شده مانند لوبیا، نخود، عدس و … را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این حبوبات غنی از فولات هستند که منجر به ترمیم سلول های آسیب دیده می شوند.

تقویت استخوان ها؛ پنیر:
پنیر برای تقویت استخوان ها از طریق رساندن کلسیم به بدن، یک قهرمان محسوب می شود. یک و نیم اونس پنیر حاوی ۵۰۰ میلی گرم کلسیم است. پنیرهای حاوی پروبیوتیک ها برای افزایش باکتری های خوب روده و سلامت دستگاه گوارش بعلاوه تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

پیشگیری از سرطان؛ کلم بروکلی:
بشقاب خود را غنی از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی کنید چون منجر به کاهش التهاب در بدن می شود و خطر ابتلا به سرطان های ریه، معده و سرطان های دیگر را کاهش می دهد.

مسکن درد؛ زنجبیل:
زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به کاهش دردهای عضلانی بعد از ورزش می شود.

افزایش دهنده چربی خوب بدن؛ ماهی:
شامل امگا ۳ فراوان و مقادیر بسیار کم تری گلیسیرید است که خطر بی نظمی ضربان قلب و افت فشار خون را نیز کاهش می دهد.

ضد کلسترول؛ مرکبات:
مرکبات حاوی فیبر فراوان، پتاسیم و مواد ضد کلسترول است که به تنظیم فشار خون کمک می کند. یک پرتقال متوسط، ۶۲ کالری انرژی و ۳ گرم فیبر دارد.

پیشگیری از دیابت؛ قهوه و چای:
تحقیقات نشان می دهد کسانی که روزی ۳ تا ۴ فنجان چای یا قهوه می نوشند، کمتر به دیابت مبتلا می شوند، البته اگر مبتلا به فشار خون هستید، در مصرف قهوه دقت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد .


*