لیست اشتباهاتی که طول روز انجام می دهید

​سیمین نوربخش

هر کسی به دنبال راه کارهایی برای بهتر و موثرتر کردن کار خود است. مردمی که به راستی دارای بهره وری بالایی هستند توجه و تمرکز خود را صرف انجام دادن کارهای زیادی نمی کنند؛ زیرا انجام همزمان کارهای زیاد، در واقع خلاف بهره وری است. اگر شما واقعا می خواهید بهره وری بالایی داشته باشید، باید بر روی انجام کارهای کمتری تمرکز کنید. عادت های اشتباه روزانه می تواند تأثیر به سزایی بر روی بهره وری و شادی ما داشته باشد. خوردن قهوه در صبح زود و گوش دادن به موسیقی در حین انجام کار نمونه ای از این امور اشتباه اند. در این مطلب شما را با لیستی از کارهای اشتباهی که در طول روز آنها را انجام میدهید را معرفی میکنیم. برای احیای برنامه روزانه خود، با خط زدن حداقل چند مورد از این لیست میتوانید تغییرات اساسی را در زندگی خود ایجاد کنید.

۱. زدن دکمه snooze زمانیکه ساعت گوشی زنگ میزند

هیچ چیز لذت بخش تر از چند دقیقه بیشتر خوابیدن زمان بیدار شدن صبح نیست. اما متخصصان باور دارند که این ایده خوبی نیست. به این دلیل که اگر شما دوباره به خواب عمیق فرو روید، خارج شدن از چرخه خواب به مراتب سخت تر خواهد بود. ببینید که به چه میزان خواب شبانه کافی نیاز دارید و با بدست آوردن آن، بیدار شدن صبح برای شما بسیار آسانتر خواهد بود.

۲. چک کردن شبکه های اجتماعی و ایمیل به محض بیدار شدن

اگر شما در نزدیک تلفن همراهتان میخوابید، خیلی راحت است که قفل صفحه رو باز کنید و شروع به چک کردن شبکه ها کنید. اینکار را نکنید! اگر روز خودتان را اینگونه شروع کنید، هرگز درست نمی شوید. سورپرایزهای غیرمنتظره، درخواست ها و مشکلات در آنجا بی پایان است. بهتر است که حداقل یک ساعت بعد از بیدار شدنتان به اینکارها بپردازید.

۳. نوشیدن چای/ قهوه وقتی برای کار آماده می شوید

اگر شما از آن دسته آدمهایی هستید که قبل از خوردن چای کاری نمیکنید، دوباره فکر کنید. بدن شما به طور طبیعی میتواند مقدار بالاتری از هورمون استرس، کورتیزول را که به تنظیم انرژی مربوط است بین ساعات ۸ تا ۹ صبح تولید کند. بنابراین بهترین زمان برای نوشیدن چای و قهوه بعد از ۹:۳۰ است. اگر شما قبل از آنکه بدنتان کورتیزول تولید کند، کافئین مصرف کنید تنظیم سیستم بدنتان را دچار مشکل خواهید کرد.

۴. نخوردن صبحانه

اولین وعده غذایی روز سوخت و ساز بدن را شروع میکند و سطح قند خون بدن را به میزان نرمال برمیگرداند، بنابراین شما میتوانید متمرکز و پربار بقیه روزتان را سپری کنید. در غیر اینصورت شما تندمزاج و زود رنج خواهید بود و تمرکز کافی ندارید. خوردن صبحانه های آسانی که حاوی فیبر و پروتئین  باشند توصیه می شود.

۵. دیر سرکار رفتن

کارفرمایان تمایل به دیدن افرادی که دیرتر از آنها سرکار بیایند را ندارند و در رتبه بندی عملکرد کاری امتیاز خوبی به این افراد نمیدهند، حتی اگر آنها دیرتر اداره را ترک کنند. منصفانه نیست اما بنظر میرسد که واقعیت است. بنابراین سعی کنید که به موقع در سرکار خود حاضر شوید.

۶.انجام ساده ترین کارها اول از همه

با اینکار اراده و کنترل شما در روز کاهش می یابد. حتی اگر شما تصور میکنید که میتوانید زمان و انرژی خودتان را در طول روز مدیریت کنید باز هم بهتر است که سخت ترین کارها را اول انجام دهید. چون هرگز نمیدانید که تا شب چه چیزی در انتظار شماست. استراتژی “قورباغه را قورت بده” به نقل از جمله مارک تواین است که میگوید: “خوردن یک قورباغه زنده در اول صبح باعث می شود که هیچ چیز بدتری در ادامه روز برای شما اتفاق نیافتد.”

۷. ناهار خوردن در میزکار

اول اینکه ناهار خوردن پشت میزکار زشت است. دلیل دوم این است که تحقیقات نشان میدهد خارج شدن از محل کار و غذا خوردن با همکاران باعث بهبود عملکرد شما می شود. در آخر اینکه هر نوع استراحتی می تواند باعث تجدید قوا و افزایش راندمان نسبت به پیش از آن شود.

۸. گوش دادن به موسیقی در حین کار

ممکن است فکر کنید که گوش دادن به موسیقی زمانی که بر روی کار تمرکز دارید به شما احساس سازندگی و شادابی میدهد، اما این واقعی نیست. تحقیقات نشان میدهد که گوش دادن به موسیقی زمان انجام امور فکری (مانند خواندن و نوشتن) بطور قابل توجهی بر عملکرد شما تأثیر منفی میگذارد. استثنا زمانی است که شما در حال انجام کارهای خسته کننده تکراری برای مدت زمان طولانی هستید. بطور کلی گوش دادن به موسیقی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل از شروع کار شما را متمرکز میکند و خلق و خوی شما بهتر و آرام تر میکند.

۹. دیر شام خوردن

دیر شام خوردن میتواند بر روی کیفیت خواب و توانایی شما برای حفظ وزن مناسب اثر مخرب بگذارد. بطور کلی بهترین زمان برای خورد شام (بجز غذاهای حاضری) سه ساعت قبل از خواب است. یعنی اگر شما ساعت ۱۲ میخوابید ساعت ۹ شام خود را تمام کنید. اگر شما در آخر شب احساس گرسنگی میکنید بهتر است که در اوایل روز غذای پر کالری بخورید، این استراتژی به کاهش وزن شما نیز کمک میکند.

۱۰. ساعت ها چرخیدن در شبکه های اجتماعی هر شب

اسکرول کردن فیسبوک و اینستاگرام بعد از یک روز طولانی و سخت کاری، شاید کار آرام بخشی برای شما باشد. اما بنظر میرسد که اینطور نیست. تحقیقات نشان میدهد که کاربرانی که در شبکه های اجتماعی تنها ناظر بر پست ها و عکس های دیگران باشند و خود فعالیتی نداشته باشند، خلق و خوی تندی خواهند داشت. که به احتمال زیاد این حس، حسادت نسبت به تعطیلات، دارایی ها و خوش گذرانی دیگران خواهد بود.

۱۱. با موبایل به رختخواب رفتن

استفاده از هر نوع فناوری دیجیتال در ساعتی که به رختخواب میروید، به کیفیت خواب شما آسیب میزند. نور آبی ساطع شده از دستگاه های دیجیتال تولید هورمون ملاتونین را سخت تر میکند و در خواب شما وقفه میاندازد. اگر شما این عادت را دارید، لازم است که ترکش کنید. بهتر است که برای هر شب قبل از خواب، اولویت خاصی در نظر بگیرید؛ مانند خواندن چند صفحه کتاب، چند دقیقه نرمش و یا یک تماس تلفنی کوتاه.

منبع: سخت افزار

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد .


*