۵ عادت سالم که در نهایت منجر به افزایش وزن می شوند

افزایش وزن

اتخاذ سالم ترین رژیم های غذایی و فعالیت های مستمر ورزشی اگرچه از عادات سالم زندگی هستند ولی ممکن است هنوز هم وزن شما را آنطور که می خواهید کاهش ندهند.

اگرچه خاصیت یک سری عادات سالم، باز هم افزایش وزن است، اما شما می توانید با در پیش گرفتن راهکارهای خاصی، هم این عادات را حفظ کنید و هم شاهد کاهش وزن و رسیدن به عدد دلخواهتان باشید:

ورزش با تعصب: ورزشهای شدید مانند دو باعث ترشح هورمون استرس و در نهایت افزایش ذخیره چربی در بدن می شود. پس به جای این که یک ساعت تمام بدوید، از ورزش های تناوبی کمک بگیرید. به عنوان مثال چند دقیقه ورزش شدید و سپس چند دقیقه حرکات آرام را انجام دهید. این چرخه را چند بار در طول ورزش تکرار کنید. در ضمن بعد از ورزش از نوشیدنی های انرژی زا استفاده نکنید. قطعا آب و حتی قطعات میوه، گزینه های بهتری برای رسیدن به وزن ایده آل هستند.

مصرف داروها: نتیجه مصرف برخی از داروها، اضافه وزن است. داروهای ضد افسردگی، ضد التهاب های غیر استروئیدی و آنتی هیستامین ها از این دسته اند. این داروها با متابولیسم و علائم گرسنگی تداخل دارند. در این میان داروهای ضد افسردگی مانع ترشح سروتونین می شوند؛ هورمونی که در فعال و یا غیر فعال کردن اشتها نقش دارد. اگر این داروها را استفاده می کنید و وزن تان به طور ناخواسته در حال افزایش است، با پزشک تان مشورت کنید تا در نهایت دوز دارو را تغییر دهد و یا داروهای جایگزین تجویز کند. بدون مشورت با پزشک هیچگاه دارو را قطع نکرده و دوز آن را تغییر ندهید.

مصرف صبحانه سالم اما بدون پروتئین: اگرچه برخی اوقات صبحانه سالم مصرف می کنیم، ولی در طول روز خیلی زود دچار احساس گرسنگی می شویم. کربوهیدرات هایی مانند نان و غلات اگرچه مواد غذایی سالمی هستند اما همانطور که قند خون را سریع افزایش می دهند، به همان سرعت نیز باعث کاهش قند خون می شوند. بهتر است در وعده صبحانه از پروتئین هایی مانند ماست یونانی، توت ها، سبزیجات و … استفاده کنیم تا دیرتر دچار احساس گرسنگی شویم.

استفاده بیش از حد از بسته بندی های ارگانیک و بدون چربی: خیلی از ما تصور می کنیم مصرف صرف محصولات بدون چربی یا کم چرب باعث جلوگیری از چاقی می شود. اگرچه این محصولات کم چرب هستند، اما شکر بیشتری دارند تا طعم شان حفظ شده و بی مزه نباشند. پس در واقع هنوز هم چاق کننده هستند. پس اگر چشم تان به برچسب ارگانیک و یا برچسب کم چرب بر روی بسته های خوراکی می افتد، در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

پرهیز کامل از شکر: زمانی که از شکر استفاده نمی کنید، خود به خود ابه خوردن شکر مصنوعی روی می آورید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی به افزایش وزن و تغییر واکنش میکروب های طبیعی روده نسبت به شکر منجر می شود و حتی فرد در معرض دیابت نوع ۲ قرار می گیرد. درست همانطور که شکر عادی باعث اشتیاق بیشتر ما به مصرف شیرینی می شود، شیرین کننده های مصنوعی هم همین خاصیت را دارند. اگر از مصرف شکر پرهیز کامل کرده اید، از این شیرین کننده ها هم فاصله بگیرید و به جای آنها از شیرینی میوه ها استفاده کنید تا خواص آنتی اکسیدانی آنها را نیز دریافت نمایید.

منبع: www.prevention.com

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد .


*