بهره مندی از ۶ فایده سلامتی با اضافه کردن روزانه هزار قدم به گام هایتان

هزار قدم

برداشتن روزانه ۱۰ هزار قدم می تواند به کنترل وزن شما در محدوده سالم کمک کند. اما اگر راه رفتن به این میزان برایتان سخت است، می توانید هر روز به گام هایتان هزار قدم اضافه کنید تا به محدوده هدف یعنی ۱۰ هزار گام نزدیک شوید.

در اینجا ۶ مزیت برداشتن روزانه ۱۰ هزار قدم و افزودن آن به برنامه های ورزشی روزانه بیشتر معرفی شده است:

۱- بهبود سلامت قلب: حتی سطوح متوسطی از فعالیت بدنی به طور چشمگیری منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حفظ سلامت کلی بدن می شود. پیاده روی باعث عملکرد بهتر ماهیچه های قلب برای پمپاژ موثر خون به تمام بدن خواهد شد ضمن این که ریت ضربان قلب نیز منظم می شود.

۲- کاهش خطر سکته مغزی: فعالیت های بدنی از قبیل پیاده روی منظم و روزانه شانس ابتلا به سکته مغزی را به طور مستقیم کاهش می دهد؛ آنهم از طریق پایین نگه داشتن سطح فشار خون. فشار خون بالا خود عاملی موثر برای ابتلا به سکته های مغزی ایسکمیک است.

۳- بهبود سطوح کلسترول: اضافه کردن ۱۰۰۰ قدم به گام های روزانه منجر به سوزاندن چربی و کلسترول در جریان خون می شود و با این اتفاق خطر آسیب به عروق خونی بسیار کاهش خواهد یافت.

۴- استرس کمتر: پیاده روی سریع بهترین گزینه برای زدودن افکار استرس زا است. وقتی شما ورزش می کنید، بدن تان اندروفین که ماده شیمیایی مرتبط با احساس خوب است را ترشح و تولید می کند. فعالیت بدنی منظم همچنین با کاهش سطح کورتیزول که هورمون استرس است، ربط دارد.

۵- تقویت استخوان ها: با توجه به آمارهای اکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، هر نوع فعالیت تحمل کننده وزن باعث تقویت استخوان ها و مبارزه با پوکی استخوان می شود.

۶- از دست دادن وزن: برداشتن ۱۰۰۰ قدم اضافی در روز یعنی سوزاندن ۵۰ کالری بیشتر که این میزان در هفته به ۳۵۰ کالری می رسد. این یعنی شما در طول ۱۰ هفته قادر خواهید بود به میزان قابل توجهی وزن اضافی را از دست بدهید و کنترل موثر وزن داشته باشید.

میتوانید در پیاده روی دسته جمعی آخر هر هفته شرکت کنید، به همراه خانواده به دیگر گروه ها و خانواده ها بپیوندید و از پیاده روی در اطراف شهر یا جاهای دیدنی آن لذت ببرید. با این کار به راحتی مقدار زیادی پیاده روی می کنید.

فرزندان خود را تا ایستگاه اتوبوس همراهی کنید. به جای اینکه آنها را با ماشین برسانید. بعد از مدرسه هم میتوانید به دنبال آنها بروید تا با هم به خانه برگردید.

خانه را به مدت ۲۰ دقیقه جارو بکشید، و تا جایی که می توانید به این سمت و آن سمت بروید.

هر روز پس از ناهار یا شام ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید. علاوه بر ورزشی که انجام می دهید این پیاده روی به هضم غذا نیز کمک می کند.

در ازای هر ۴۵ دقیقه ای که پشت رایانه میگذرانید ۵ دقیقه در دفتر کار و یا اطراف خانه پیاده روی کنید.

قبل از اینکه به سراغ ایمیل ها و پیغامهای خود بروید همیشه سعی کنید یک یا دو بار دور بلوک و یا خانه خود پیاده روی کنید.

قبل از اینکه خرید کنید سعی کنید دو بار داخل فروشگاه قدم بزنید.

صبح ها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زودتر بیدار شوید و از این زمان اضافی برای پیاده روی در اطراف خانه استفاده کنید سپس به محل کار بروید.

در طول روز به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید.

منبع: www.prevention.com

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد .


*