توصیه های غذایی برای روزه داران

ماه مبارک رمضان ماهی است که باید به بدن خود استراحت داد اما متاسفانه بعضی افراد با پرخوری زیاد بین افطار تا سحر دچار اضافه وزن و چاقی، قندخون، چربی خون و… می شوند. در واقع ماه رمضان عادات تغذیه ی خاصی دارد که باید آن ها را رعایت کرد چند نکته در مطلب زیر بیان شده است با ما همراه باشید:

– آب جوش، شیر گرم، خرما و یک آش یا سوپ خیلی سبک می تواند یک وعده افطاری مناسب باشد. به فاصله نیم ساعت پس از افطار هم می توان یک شام مختصر و سبک صرف کرد.

– در وعده سحری حداکثر نوشیدن ۲ لیوان آب مجاز است. نوشیدن آب بیشتر باعث کاهش تشنگی در طول روز نمی شود و تنها سوءهاضمه و دل درد به دنبال دارد.

– می توان از خوراکی های فیبردار همچون کاهو، سبزی و خوردن میوه هایی مثل خیار و سیب با پوست استفاده کرد که هم مقداری از آب مورد نیاز بدن را تامین می کنند و هم به دلیل اینکه فیبر دارند و باعث تعادل آب بدن در طول روز می شود.

– بین شام تا سحر هم می توان به تدریج آب، میوه و آب میوه مصرف کرد.

– کسانی که با گرفتن روزه دچار معده درد می شوند در هنگام سحر مقداری ترنجبین و خاکشیر مخلوط و میل کنند. همچنین موقع افطار یک لیوان عرق نعناع با نبات یا عسل بنوشند.

– سعی کنید یک ساعت پس از سحری بخوابید.

– سعی کنید حتما در وعده سحری از خورشت، همچون خورشت کدو، خورشت آلو یا خورشت بامیه استفاده شود.

– سعی کنید روزه خودتان را با خرما و یک استکان آب گرم افطار کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد .


*