راهکارهایی برای زیبایی و سلامت ناخن

دقیقا مانند مو و پوست، ناخن‌ها هم به توجه زیادی احتیاج دارند تا بهترین جلوه‌ی خود را داشته باشند. در اینجا با چند راهکار آشنا خواهید شد تا بتوانید به بهترین روش ناخن‌هایتان را بیارایید و سلامت ناخن ها را تضمین کنید.

غذاهایی که ناخن ها را قوی‌تر می‌کنند:

توت فرنگی:

از آنجایی که توت فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است، حتما باید آن را در برنامه‌ی غذایی خود داشته باشید. این میوه دارای آنتی اکسیدان بوده که به حفظ سلامت ناخن های شما کمک زیادی می‌کند.

تخم مرغ:

تخم مرغ هم منبع خوبی برای بیوتین و همچنین پروتئین است. ناخن‌ها از کراتین ساخته شده‌اند، یعنی همان پروتئینی که فولیکل‌های مو از آن بوجود می‌آیند. مصرف مقدار زیادی پروتئین، پایه‌ی ناخن را قوی‌تر خواهد کرد. پس، افزودن مقدار مناسبی گوشت به برنامه‌ی غذایی‌تان می‌توانید به روند رشد و سلامت ناخن‌هایتان کمک کنید.

کلم بروکلی:

غذاهایی که حاوی سیستئین (آمینو اسیدی که کراتین می سازد) هستند هم باید در لیست خرید شما باشد. کلم بروکلی نه تنها حاوی سیستئین است، بلکه حاوی مقدار قابل توجهی آهن نیز هست. کمبود آهن می‌تواند باعث شود ناخن‌هایتان به درون انحنا پیدا کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس رایانامه شما منتشر نخواهد شد .


*