۷ نوشیدنی طبیعی و خانگی برای لاغری بیشتر

لاغری

رمز و راز لاغری، این نیست که تنها به محتویات بشقاب غذا نگاه کنید. نوشیدنی های زیادی هستند که بخاطر وجود کربوهیدرات فراوان، کاهش وزن را عملا با شکست مواجه می کنند. برخی آبمیوه ها و نوشابه های انرژی زا از این جمله هستند.

در این میان برخی از گزینه ها هم هستند که به طرز باورنکردنی منجر به کاهش وزن چشمگیر می شوند:

آب لیمو: آب اگرچه به خودی خود منجر به کاهش وزن نمی شود اما مصرف آن باعث افزایش انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن خواهد شد. اگر می خواهید نوشیدنی شما علاوه بر سلامتی منجر به افزایش وزنتان نشود، آب گزینه ای عالی است. می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب نیز می تواند نوشیدنی ای سالم، خوش طعم و گوارا باشد.

چای سبز: چای سبز بی شک سالم ترین نوشیدنی در جهان است. چای سبز حاوی کافئین است و تحقیقات نشان داده کافئین منجر به افزایش سوخت و ساز چربی ها می شود. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های مختلف از جمله اپیگالوکتشین گالات است که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. دیگر مزایای نوشیدن چای سبز عبارتند است از کاهش اشتها و سوزاندن چربی شکم.

آب پنیر: تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی با پروتئین بالا منجر به از دست دادن وزن و بهبود حساسیت به انسولین می شود. در این میان آب پنیر و مصرف آن قبل از ورزش و تمرینات بدنی قدرتی منجر به افزایش توده عضلانی بدون چربی می شود. فقط باید مراقب باشید که آب پنیر بیشتر از میزان کالری دریافتی روزانه، به بدن تان کالری نرساند.

آب سبزیجات: فیبر موجود در سبزیجات، یکی از بهترین گزینه ها در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، به حساب می آید. آب سبزیجات، می تواند علاوه بر تامین فیبر بدن بخاطر داشتن طعم های تند و مخصوص، حس چشایی شما را در جهت مثبت، تحریک کند.

آب نارگیل: یک فنجان آب نارگیل تنها ۴۵ کالری دارد و مطالعات نشان داده این نوشیدنی کم کالری منجر به کاهش سطح کلسترول می شود.

چای سفید: این نوع چای بر اساس تحقیقات مانع شکل گیری سلول های چربی شده و چربی را تجزیه می کند. چای سفید نیز سرشار از آنتی اکسیدان است ضمن این که کالری اندکی دارد.

قهوه: نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرستگی شود. البته مصرف مقدار زیاد آن زیاد خوب نیست، اما مصرف آن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. همچنین اضافه کردن شیر و مقدار بسیار کمی شکر به قهوه، توصیه می شود.

منبع: naturalnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *